Modifica setarile cookie
Toate categoriile

20 de oameni au murit într-un avion prăbușit în Elveția. Aeronava nu avea cutie neagră

Your browser doesn't support HTML5 video.

20 de oameni au murit într-o tragedie aviatică, în Elveția. Un avion construit în perioada celui de Al Doilea Război Mondial și folosit pentru zboruri turistice s-a prăbușit într-o zonă muntoasă din estul țării.

Toți cei 17 pasageri aflați la bord și trei membri ai echipajului și-au pierdut viața.

Avionul de colecţie fabricat în Germania la sfârşitul anilor '30 transporta 17 turişti şi se întorcea la Zurich după o excursie de două zile la Locarno, oraș situat lângă granița de sud a Elveției.

Aeronava s-a prăbușit pe versantul unui masiv muntos, la 2.540 de metri altitudine.

Daniel Kneckt, investigator: "După cum arată imaginea locului accidentului putem spune că avionul s-a izbit de sol aproape vertical și la o viteză de zbor relativ ridicată."

Unul dintre martori a povestit pentru publicaţia "20 de minute" ca - "avionul s-a răsucit 180 de grade spre sud şi a căzut pe pământ ca o piatră".

Însă investigația se anunță anevoioasă și de lungă durată. Aeronava nu avea - la fel ca avioanele moderne - o cutie neagră, care să înregistreze parametrii de zbor. Iar activitatea radar era extrem de redusă în zonă izolată de munte în care a avut loc accidentul.

Daniell Kneckt, investigator: "Cauzele accidentului urmează să fie stabilite. Ceea ce aproape că putem să excludem este o posibilă coliziune cu un alt avion, un obstacol, sau un cablu, înaintea impactului cu solul. Nu există indicii că avionul ar fi pierdut părți din fuselaj înaintea accidentului, sau că s-ar fi rupt în aer."

17 dintre oamenii care au murit erau elveţieni, iar trei - austrieci. Aceștia din urmă, cred autoritățile, erau membrii unei familii - părinţii şi fiul lor. Potrivit poliției, la bord se aflau 11 bărbaţi şi 9 femei. Cel mai vârstnic pasager avea 84 de ani.

Compania care se ocupa de aceste zboruri de agrement a anunțat că cele două avioane pe care le mai deţine, de acelaşi tip precum cel implicat în accident, rămân, deocamdată, la sol.

Kurt Waldmeier, director și fondator JU-AIR: "Controlul tehnic de 35 de ore a fost efectuat la sfârșitul lunii iulie. Practic, la scurt timp după verificări și lucrările de mentenață avionul a decolat spre Locarno. La ultimul control nu a fost descoperit niciun defect, nimic nu părea în neregulă."

Astfel de avioane au fost folosite de armata elvețiană, dar au fost retrase din serviciul forţelor aeriene în 1981.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult