Modifica setarile cookie
Toate categoriile

iLikeIT. Tot ce trebuie să știm despre mașinile electrice: avantaje și prețuri

Your browser doesn't support HTML5 video.

Există două tipuri de oameni pe această planetă: cei care își doresc o Tesla și cei care și-o cumpără. Diferenţa e relativă: nişte firfirei în cont ...

Acum, că am delimitat taberele, suntem puşi pe fapte mari. Am vrut să intrăm cu Model X în studio, dar... am căutat să nu deranjăm.

Tesla Model X este spectaculoasă, dar vine cu un preț pe măsură. Varianta simplă - 110.000 euro, iar "vârful" aproape 170.000!

Pentru muritorii cu ceva statut de semizeu - că "centaur" la noi, în română, sună peiorativ - apar alternative la jumătate de preț: Jaguar i-Pace, Mercedes-Benz EQC, Audi E-Tron și BMW iX3.

Prețurile electricelor încep să scadă, sunt descoperite rapid noi tehnologii de baterii, mai ieftine și care pot stoca mai ușor energie. Așa se face că aproape toate modelele noi duc 5-600 de kilometri la o încărcare.

Citește și
salonul auto Paris
Mașini parcă venite din viitor la Salonul auto de la Paris

Jaguar este unul dintre primii producători cu istorie care întră în zona electricelor cu autonomie mare. Peste 500 de kilometri din clipă în care mașina e scoasă din priză. Iar la 400 de Cai-Putere este cu 5000 de euro mai ieftină decât varianta pe steroizi a lui Jaguar F-Pace - asta fără să luăm prima de 10.000 de euro de la stat în considerare.

Nu e la fel de tehnologizată precum o Tesla, dar….asta vine și cu un avantaj. Nu o să fie un chin pentru cei care se urcă pentru prima dată într-o electrică, totul rămâne neschimbat.

i-Pace poate fi văzut deja pe străzile din toată Europa și poate fi cumpărat și la noi la 78.000 de euro, fără prima statului.

Mercedes-Benz EQC este o alternativă spectaculoasă din țara Diesel-ului. Autonomie de peste 450 de kilometri și încărcare până la 80% în aproximativ o ora, suficient cât să mâncați o ciorbă caldă la o pauză de la condus. Dacă folosiți mășina prin oraș, e nevoie de o încărcare la o săptămână.

EQC este ușor de condus, plus că vine cu un asistent care va învață ce înseamnă eficiența. Se numește Eco Assist și analizează traseul pe care-l parcurgeți, va recomandă să luați piciorul de pe pedala de accelerație înainte de viraj, ca să folosiți cât mai puțin frâna. Producția lui EQC va începe anul viitor, fără să fie anunțat încă un preț pentru țara noastră. Ne așteptăm însă la ceva mai ieftin decât alternativa mai puternică EQC pe benzină.

Suntem cu ochii cât cepele și la ceea ce oferă Audi. E-Tron va ajunge anul viitor și în țara noastră. Cu bonusurile de la stat e foarte probabil să coste mai puțin de 70.000 de euro - la jumătate din prețul lui Tesla Model X și la același nivel cu modelele arătate mai devreme.

Are nu mai puțin de 3 ecrane la interior, unde... chiar arată a ceva venit din viitor. Căci butoane... sunt puține!

Adevărată revoluție va veni însă în zona de volum. Kia pregătește Niro EV, un automobil cum altfel decât electric, cu autonomie de peste 500 de kilometri. Dacă prețul nu trece de 35.000 de euro, va fi un succes instant în toată lumea. O încărcare nu va costa mai mult de 50 de lei.

Poate vi se par un pic exagerate prețurile - la fel și entuziasmul nostru. Dar... dacă ne uităm la echivalentul fiecărui brand cu benzină sau motorină, varianta electrică stă chiar printre ele în tabelul prețurilor, cu dotări excepționale.

Iar alegerea opțiunii cu baterii înseamnă bani economisiți încă din prima zi de la achiziție. Nu mai are nevoie de ulei, reviziile sunt mult mai ieftine. Mai puține piese sunt implicate în angrenaj, iar cele cu probleme sunt extrem de ușor de înlocuit, la costuri cel puțin decente.

Iar legat de baterii? Sunt deja proprietari de electrice care au făcut o jumătate de milion de kilometri și care spun că acumulatorii și-au pierdut foarte puțin din capacitate.

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult