Esports va fi recunoscut prin lege în România. Industria de gaming generează sute de miliarde de dolari
Sporturile electronice vor fi recunoscute oficial în România, prin amendarea legii, a precizat consilierul de stat Mara Mareș. Consilierul din cancelaria premierului a explicat că jucătorii şi cluburile de esports din România vor primi acelaşi statut ca cel al sportivilor şi cluburilor profesioniste tradiţionale.
„Nevoia susţinerii sporturilor electronice în România este reală, iar oportunitatea reglementării lor este foarte clară. Am reuşit, în mai puţin de un an de zile, să înfiinţăm un grup de lucru care a formulat o propunere de lege simplă, suplă şi bine fundamentată, care va permite României să ajungă din urmă, într-un timp scurt, ţări cu o lungă istorie în acest domeniu. Este o lege care va încuraja mii de tineri să transforme pasiunea pentru gaming într-o profesie ca jucător profesionist de esports", a precizat Mara Mareş într-un comunicat preluat de Agerpres.
Legea va fi depusă în Parlament la începutul sesiunii din luna septembrie.
„A venit timpul pentru ca România să pună la lucru întreg ecosistemul şi infrastructura care au plasat-o de multe ori în topurile internaţionale în ceea ce priveşte pasiunea pentru gaming. O legislaţie dedicată esports va ajuta în primul rând jucătorul român, care va avea o motivaţie în plus pentru a face performanţă şi de a se bate pentru premii de milioane de dolari în competiţiile internaţionale", a declarat preşedintele Federaţiei Internaţionale de Esports, Vlad Marinescu.
Tyler Blevins este cel mai bogat gamer din lume
Jocurile online transformate într-o profesie sunt un mod de viață pentru pasionați din întreaga lume, care participă la competiții internaționale dotate cu premii substanțiale. Cel mai bogat gamer din lume este Tyler Blevins, cunoscut mai ales sub pseudonimul „Ninja”, care a făcut avere jucând Fortnite. După ani în care și-a perfecționat abilitățile de joc și a participat la numeroase competiții, a primit un contract de la Amazon estimat la 30 de milioane de dolari, potrivit Forbes. El a devenit cunoscut difuzând sesiuni de joc în sistem de streaming pe platforme video gen Youtube, care i-au adus 24,1 milioane de abonați. În 2019, Forbes a estimat că a câștigat numai din asta 17 milioane de dolari, ajutat și de publicitate de la Red Bull și Adidas.
În plus trendul pozitiv al jocurilor video a crescut exponențial în pandemie, când oamenii au fost nevoiți să stea în case și să caute metode alternative de divertisment. În aceste condiții, veniturile globale generate de industria de gaming au crescut cu 20% în 2020, estimate la suma de 180 de miliarde de dolari. Comparativ, industria cinematografică a raportat în 2019 venituri de 100 de miliarde de dolari în 2019, potrivit Ziarului Financiar.