Românii au cumpărat de trei ori mai multă drojdie de consum, în ultima săptămână
Conform datelor centralizate de Pakmaya România, singurul producător de drojdie de panificaţie din ţara noastră, în perioada 9-15 martie au fost livrate către magazinele din toată ţara 1 milion de pachete de drojdie (uscată şi proaspătă), iar pentru săptămâna 16 - 22 martie comenzile s-au dublat.
"Anul trecut în martie, dar şi în februarie 2020, am avut comenzi săptămânale de aproximativ 650.000 de pachete de drojdie pentru consum casnic. Această cantitate poate fi folosită pentru a produce aproape 7 milioane de pâini a câte 400 de grame fiecare. În săptămâna 9-15 martie, am livrat 1 milion de pachete, iar pentru săptămâna în curs comenzile s-au dublat: două milioane de pachete de drojdie. Fabrica lucrează la capacitate maximă, sistemul de distribuţie la fel şi luăm toate măsurile posibile pentru ca drojdia Pakmaya să nu lipsească din magazine în această perioadă. Totodată, vrem să facem un apel la păstrarea calmului şi rugăm clienţii să susţină consumul responsabil", spune Cristina Hanganu, directorul de vânzări al Pakmaya România, potrivit Agerpres.
În prezent, peste 200 de persoane lucrează în fabrica de la Paşcani, iar producătorul de drojdie anunţă că a luat toate măsurile necesare pentru ca sănătatea angajaţilor să fie protejată şi activitatea să nu fie întreruptă.
Potrivit sursei citate, pe lângă producţia de drojdie necesară consumatorului casnic, se asigură cantitatea necesară de drojdie şi pentru segmentul profesional, zonă în care se asigură peste 50% din necesarul de drojdie pentru fabricile de pâine, patiseriile şi cofetăriile din România. De altfel, pe acest segment a fost înregistrată o creştere a comenzilor de drojdie ce vor fi livrate în această săptămână, cu aproximativ 50% faţă de comenzile livrate săptămână trecută.
Fabrica de drojdie Rompak Paşcani face parte din Pak Group Turcia, unul dintre liderii mondiali în producţia de drojdie. Rompak produce sub licenţă Pakmaya şi este singurul producător de drojdie de panificaţie din România. Fabrica de la Paşcani a fost deschisă în anul 1994 şi, timp de patru ani, au fost realizate investiţii semnificative, unitatea din România fiind cea mai nouă din grup şi una dintre cele mai noi din Europa.
La nivelul anului 2019, cifra de afaceri a Rompak SRL a fost de peste 22 milioane de euro.