Nu suntem „cârnățarul-șef” al UE dar ne apropiem: Locul 3 în UE după valoarea adăugată produsă de cârnați și de mezeluri
Astfel, vânzările de cârnați din România au adus în anul 2022 o valoare adăugată de 0,9 miliarde de euro, plasând țara pe poziția a treia între statele Uniunii Europene, potrivit celui mai recent raport Eurostat privind industria alimentară, arată Agro TV, citată de Profit.ro.
Pe primul loc în clasament se află Polonia, a cărei industrie de profil a generat 2,4 miliarde de euro, urmată de Austria, cu un venit de 1,1 miliarde de euro, însă România a prins podiumul înaintea altor țări cu tradiții bogate în domeniu, precum Slovacia și Ungaria.
Economiile emergente și cele dezvoltate, de exemplu, importă materie primă și exportă produse finale, cu o valoare adăugată mare. România este, încă, în topul exportatorilor de materie primă (animale „în viu”) și importă masiv produsele finale (semi-preparate, cârnați, mezeluri ș.a.) însă investițiile masive ale capitalului străin din ultimii ani încep să arate rezultate.