Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Noi tendințe în magazine, produsele de refill. Sunt chiar la jumătate de preț

Your browser doesn't support HTML5 video.

Asaltați de scumpiri, mulți cumpărători români preferă să refolosească ambalajele unor produse și să plătească doar pentru conținutul lor. În unele magazine au apărut stații de reîncărcare pentru produse de curățenie și îngrijire personală.

Specialiștii spun că în acest fel, oamenii fac economie și protejează mediul.

În Cluj-Napoca, oamenii caută stațiile de încărcare pentru detergenți. Vin de acasă cu bidonul lor și plătesc doar pentru substanța de curățare. Litrul de detergent este 12 lei, în condițiile în care aceeași cantitate ambalată într-un recipient sigilat are un preț cel puțin dublu.

„Fac economie și îmi convine să vin cu propriul recipient.”

„Optăm tocmai din acest motiv de a nu plăti ambalajul, ci doar produsul în sine”, spun cumpărătorii.

Citește și
reciclare
Magazinele din România care vând băuturi în PET-uri, doze și sticlă vor implementa sistemul SGR, garanție-returnare

Oamenii protejează și mediul: „În primul rând să nu mai aruncăm atâtea PET-uri la gunoi.”

Cristina Modoi, expertă în mediu: „Este un început, cu cât se generalizează, cu atât ar fi mai important să-l vedem la nivelul întregii țări.”

Potrivit unui studiu, făcut la nivel internațional, 83% dintre cumpărători spun că sunt interesați de opţiunea de reîncărcare a recipientelor.

44% economisirea banilor

27% grija pentru mediu

21% economisirea banilor și grija pentru mediu

La baza acestei alegeri stă dorința de a economisi bani, în timp ce aproape o treime dintre cei care au participat la cercetare și-au justificat preferința prin preocuparea lor pentru problemele de mediu.

Cifrele au încurajat diversificarea așa-ziselor produse de tip „refill” - adică acelea care pot fi puse în recipiente cu care clientul vine de acasă.

Dan Peter, consultant magazin: „Sunt foarte multe magazine, drogheri și alte magazine specializate care au început implemanarea acestui concept.”

Diana Paul, manager magazin:  „Cumva creșterea este din e în ce mai mare.”

Bianca Bulbuc, consultant magazin: „Clientul optează inițial pentru a cumpăra ambalajul, iar el se va întoarce la noi pentru o reîncărcare, care va costa mult mai puțin.”

În lume, ambalajele reîncărcabile sunt folosite de tot mai mult, pentru produse de curățare sau de îngrijire personală şi cosmetice. În sectorul alimentar, produse precum uleiul de măsline, laptele sau iaurtul, pot fi luate în recipiente aduse de acasă.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult