Modifica setarile cookie
Toate categoriile

În ce situație se află companiile naționale de transport pe care Orban vrea să le privatizeze

Premierul desemnat Ludovic Orban a anunţat joi programul de guvernare, în care sunt incluse mai multe măsuri urgente pe care noul cabinet vrea să le ia. Printre acestea a fost prezentată și Strategia pentru Transporturi.

Strategia pentru Transporturi începe cu ceea ce pare un anunț de privatizare a uneia sau mai multor companii din portofoliul ministerului, companii precum CFR SA (Infrastructură), CFR Călători și CFR Marfă.

"Se va implementa un program accelerat de redresare și de stopare a declinului companiilor de stat din domeniul transporturilor, inclusiv prin măsuri precum privatizarea acestora", se precizează în programul de guvernare.

 

Ce pierderi și datorii au marile companii de transport

 

Citește și
Razvan Cuc
Răzvan Cuc, chemat să dea declaraţii joi. Acuzaţiile fostului şef CFR

Principalele companii de transporturi ce se află sub egida Ministerului Transporturilor sunt CFR SA (Infrastructură), CFR Călători, CFR Marfă și Metrorex SA.

Datoriile însumate ale celor patru companii sunt de 4.034.801.809 de lei. Dintre acestea, cea mai mare datorie este înregistrată de Metrorex SA și este în valoare de aproape 3 miliarde de lei, potrivit datelor oficiale pentru 2018, publicate de Ministerul Finațelor Publice.

O parte dintre datorii reprezintă neachitarea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI) de către CFR Călători și CFR Marfă, către administratorul infrastructurii feroviare, CFR SA.

În ceea ce privește pierderile, pierderea netă agregată pentru cele 4 este de 738.845.955 de lei. La capitolul acesta, tot Metrorex se află în cap de listă, înregistrând în 2018 pierderi de peste 508 milioane de lei.

Singura companie care a înregistrat profit în 2018 a fost CFR SA (Infrastructură), fiind pe plus cu 10.492.971 de lei.

Cele 4 companii de transporturi au împreună 45.626 de angajați.

Încercări de privatizare  

În anul 2013 s-a încercat privatizarea CFR Marfă, însă fără succes. Privatizarea eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut la dispoziție timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult