Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cu cât sunt mai săraci românii, cu atât cumpără mai mult. Nu avem egal în UE la creșterea vânzărilor cu amănuntul

Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au scăzut în luna februarie, însă România se numără printre statele membre cu cea mai puternică creştere a vânzărilor, atât de la o luna la alta, cât şi în ritm anual, arată Eurostat.

Conform datelor publicate vineri de Eurostat, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,5% în zona euro şi cu 0,4% în Uniunea Europeană, în luna februarie 2024 comparativ cu luna ianuarie.

Cu toate acestea, ţările membre cu cele mai importante creşteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost: Polonia (1,4%), Croaţia (1,2%), Estonia (1%), Bulgaria şi Slovacia (ambele cu 0,9%), Letonia şi Lituania (ambele cu 0,7%), România, Ţările de Jos şi Spania (toate trei cu o creştere de 0,5%).

În ritm anual, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,7% în zona euro şi cu 0,2% în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, România este printre ţările membre cu cele mai importante creşteri ale vânzărilor cu amănuntul, cu un avans de 8,7%, fiind devansată doar de Croaţia, unde vânzările cu amănuntul au crescut cu 9,2% în ritm anual.

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul din România, mai mare cu 12,3%

În cazul României, conform datelor publicate anterior de INS, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, serie brută, a înregistrat o creştere cu 12,3%, în luna februarie 2024 comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Citește și
cumparaturi
Black Friday-ul cu cele mai mari vânzări din istorie, pe cifre. Românii au cumpărat și ce nu puteau duce: ”Omule, nu intră!”

Pe serie ajustată, afacerile din comerţ au înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 7,1%.

Comparativ cu luna ianuarie a acestui an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut cu 2,6%, pe serie brută, în februarie.

Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerţ a crescut cu 0,6%.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult