Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Unii dintre constructorii de la salonul auto de la Geneva au renunțat la fetele îmbrăcate sumar

Your browser doesn't support HTML5 video.

Fete frumoase îmbrăcate cât mai sumar care se sprijină de maşini noi. Ani la rând, a fost o imagine des întâlnită la saloanele auto.

Dar anul acesta, la evenimentul organizat la Geneva, mai mulţi constructori din domeniu au renunţat la idee pentru că nu vor să fie acuzaţi că tratează femeile ca pe nişte obiecte. Sunt însă şi unii care au păstrat practica. Dar valul de feminism generat de mişcarea MeToo îşi face simţită prezenţa şi la standurile lor.

O plimbare printre standurile de la Salonul Auto de la Geneva arată că industria asociază încă destul de mult maşinile cu femeile frumoase. Spre deosebire de alţi ani însă, acum, numeroase modele sunt imbracate în rochii de seară lungi, cu decolteuri modeste sau chiar absente.

Susie Wolff, fost tehnician Formula 1: "Nu sunt extrem de motivată când văd femei împărţind fluturaşi ca de obicei sau stând lângă maşini. Dar cred că schimbări pozitive se produc totuşi."

Tatiana Calderón, tehnician de Formula 1: "A făcut parte din cultură atâţia ani. Dar cred că schimbarea se produce, cum am văzut în Formula 1, unde au decis ca startul curselor să nu mai fie dat de modele."

Sunt şi multe standuri unde locul modelelor a fost luat de angajaţii companiilor - atat femei, cat si barbati. Unii constructori recunosc că nu folosesc modele pentru a nu fi acuzaţi de misoginism.

Johan van Zyl, preşedintele Toyota Motor Europe: "Nu participăm la asta, nu folosim modele pentru a prezenta maşini într-un anumit mod. Sigur, putem folosi şi modele, dar nu vrem să le punem într-o lumină depreciativă."

Alţii susţin că pun accentul pe cunoştinţele celor care prezintă maşinile.

Torsten Mueller-Oetvoes, preşedinte Rolls-Royce: "Pentru mine e foarte important să avem specialişti. Cei de la stand trebuie să fie informaţi. Clienţii care vin se aşteaptă de la noi să le explicăm în mod adecvat prin ce se diferenţiază produsul nostru."

Dar astfel de exemple sunt prea putine, potrivit directorului revistei Autocar.

Jim Holder, director editorial Autocar: "E un mod acceptabil în lumea modernă de a-ţi prezenta compania? E o întrebare care trebuie pusă şi care are nevoie de un răspuns acum."

Salonul Auto de la Geneva isi inchide portile duminică.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult