Experiența unui șofer care a ajuns la Bâlea Lac cu Dacia Spring. A făcut 161 de kilometri și s-a întors cu bateria 47%
Octavian și-a povestit experiența pe blogul Electromobilitate, explicând că se felicită pentru alegerea unei mașini electrice românești. Pe Transfăgărășan, a mers la fel ca ceilalți șoferi cu mașini propulsate clasic, ba chiar a stst multă vreme și în coloană. „Nu m-a luat vântul pe sus și nici nu am încurcat traficul” a mărturisit Octavian, încercând să demonteze mai multe mituri din jurul acestui tip de automobil.
„Primul test pe care l-am făcut cu Dacia Spring a fost acela de a urca din Sibiu până la Bâlea Lac. Am vrut sa mă conving că face față celebrului Transfăgărășan. Știu, nu am fost primul, dar am vrut să mă conving că mașina poate urca.
Am încărcat peste noapte la priza din curte de 220, 16A până la 100% și am pornit în jur de ora 13:00 din Sibiu. În mașină am fost două persoane. A trebuit să fac un ocol până la Tălmaciu, unde am staționat 10 minute cu AC-ul pornit. După aceea, am mai fost nevoit să opresc 20 de minute la Avrig, tot cu AC-ul pornit, pentru pasagerul din dreapta, bineînțeles.
De la Avrig am plecat direct spre Transfăgărășan. Contrar opiniilor provenite din „folclor”, nu m-a luat vântul pe sus, mașina cântărind 1200 kg, și nici nu am încurcat traficul, deoarece drumul a fost foarte aglomerat, chiar dacă a fost joi și am mers în coloană.
Am ajuns la Bâlea Cascadă cu 60% baterie, unde am oprit AC-ul deoarece termometrul afișa 20 grade Celsius și nu a mai fost nevoie de el” a povestit Octavian.
A încărcat-o din mersȘoferul mașinii electrice a spus că la destinație nu a încărcat mașina, dar a generat curent la coborâre, pe drumul de întoarcere.
„La Bâlea Lac am ajuns cu 47% din baterie, după ce am stat în coloană 40 de minute, parcurgând doar 500 de metri. Am fost întrebat de către un alt turist care este nivelul bateriei la Bâlea Lac. Multă lume s-a uitat înspre noi cu surprindere, fiindcă, probabil, nu credeau că Dacia Spring poate să ajungă acolo.
Cel mai interesant este faptul că la coborâre am regenerat atâta curent, încât mi-a ajuns până în localitatea Bradu. Acasă am ajuns cu 39% baterie după ce parcursesem o distanță de 161.1 km cu un consum de 10.1 kWh/100km, la o viteză medie de 44.2 km/h.”
Sursa: StirilePROTV
Etichete: transfagarasan , dacia spring , Bâlea Lac
Dată publicare: 02-09-2022 14:03