Decizie fără precedent a Guvernului. Ce s-ar putea întâmpla cu mașinile cu motor sub EURO5
Your browser doesn't support HTML5 video.
Astfel, în documentul citat, se menționează, ca măsură posibilă, "reducerea emisiilor GES, prin menținerea unui parc auto cu autovehicule (Euro 6), eficiente sau vehicule cu propulsie electrică și prin interzicerea înmatriculării autovehiculelor cu norme de poluare Euro 3 și Euro 4".
Draftul precizează că, în București, această măsură a fost deja implementată, prin introducerea „Vinietei Oxigen”, această măsură având ca scop limitarea accesului automobilelor poluante în centrul Capitalei, relatează Profit.ro.
Vinieta Oxigen, din Capitală, citată ca exempluSe amintește că, pentru autoturismele sub Euro 4 care circulă în centrul orașului București, a fost introdusă obligativitatea achiziției Vinietei Oxigen, obligativitatea pentru Euro 4 începând cu anul 2021, și că, din 2022, se introduce interzicerea accesului în centrul Capitalei pentru mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2, în timp ce pentru Euro 3 restricția este aplicabilă începând cu anul 2023.
Potrivit DRPCIV (Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor), în anul 2019, în România au fost înmatriculate 606.163 autoturisme, dintre acestea 444.601 fiind second hand.
În 2018, numărul total de mașini second hand înmatriculate în România a fost de 473.616.
În general, mașinile cu normă de polare EURO 5 sunt cele fabricate după anul 2009.
Potrivit datelor statistice, în Municipiul București și în județul Ilfov sunt înmatriculate un număr de 1.621.274 autovehicule, dintre care 261.749 sunt non Euro, 7.188 sunt Euro 1, 113.729 sunt Euro 2, 213.061 sunt Euro 3, iar 440.000 sunt Euro 4.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: profit.ro
Etichete: poluare , inmatriculari , vinieta Oxigen
Dată publicare: 03-02-2020 15:53