Criza locurilor de parcare: 5 șoferi se bat pe un loc în București. Soluţia găsită în Cluj
Your browser doesn't support HTML5 video.
Cea mai mare concurență este la Iaşi, de două ori mai greu decât în Bucureşti, unde, estimează specialiştii, aproape cinci şoferi se bat pe un loc de parcare.
În municipiul Iaşi sunt înregistrate 120.000 de maşini, practic una la trei locuitori. Fiecare zi este ca un examen pentru şoferi. Sunt peste 11 candidaţi pe un loc de parcare, fie că vorbim de cele publice sau private.
Sebastian Buraga, purtător de cuvânt Primăria Iaşi: "Asta e o realitate pe care trebuie să ne-o asumăm. Este imposibil să poţi asigura locuri de parcare pentru atâtea autovehicule"
E greu de parcat şi în Sibiu, unde cinci şoferi se bat pe un loc.
În Capitală, spun specialiştii, pentru cele 1,6 milioane de maşini înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov ar fi disponibile aproximativ 350.000 de locuri. Adică aproape cinci pe un loc.
Iată situația pe orașe:
Iaşi - 11,2 maşini/loc parcare Sibiu - 5 maşini/loc parcare Constanța - 4,2 maşini/loc parcare Cluj - 2,6 maşini/loc parcare Timişoara - 1,9 maşini/loc parcare Braşov - 1,8 maşini/loc parcare Piteşti - 1,5 maşini/loc parcare.
Şoferii se descurcă de multe ori la limita legii.
Șofer: "Înconjuri de 10 ori un bloc şi te uiţi după loc de parcare, efectiv opreşti pe locul cuiva care plăteşte chirie, ajungi să te cerţi cu el, chestii care nu sunt ok". Șofer: "Mai blocăm, lăsăm un număr de telefon, că aşa e la noi".
Deşi preţul unei ore de parcare i-ar forţa pe şoferi să lase maşina acasă, autorităţile au crescut puţin tarifele medii în ultimii trei ani. Sau deloc.
Tarife de parcare în marile orașe:
2018
Sibiu -1 leu/oră Braşov -1,5 lei/oră Constanța - 2 lei/oră Timişoara- 1,5 lei/oră Iaşi - 2 lei/oră Piteşti - 2 lei/oră Cluj - 4 lei/oră
Excepţie face centrul Clujului. De anul acesta, o oră de parcare se taxează cu 7 lei. Iar cei care îşi lasa maşina peste noapte, plătesc peste 300 de lei.
Oana Buzatu, purtător de cuvânt Primăria Cluj-Napoca: "Componenta importantă şi către care ne uităm este schimbarea de comportamente şi mutarea tipului de nevoie pentru mobilitate verde: biciclete şi transport în comun."
Consiliul Concurenţei le recomandă autorităţilor locale să introducă plata parcării cu fracţiuni de timp mai mici decât ora. În acest fel, şoferii s-ar grăbi să elibereze locul, pentru a plăti mai puţin.
Sursa: Pro TV
Etichete: parcare , parcare bucuresti , criza locuri parcări
Dată publicare: 25-09-2019 23:31