Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Accident filmat în apropiere de Galați. Un Logan a derapat pe șoseaua umedă. VIDEO

Your browser doesn't support HTML5 video.

Vremea care se schimbă de la o zi la alta le face mari probleme șoferilor care încă folosesc anvelope de iarnă. Pentru ei, când temperatura trece de 7 grade Celsius și plouă, distanța de frânare crește.

În Galați, un șofer a filmat cu o cameră de bord cum o maşină alunecă într-o curbă, se rotește pe șoseaua acoperită cu apă, şi se lovește de un alt autoturism.

Pe şoseaua udă, șoferul mașinii de culoare albastră intră cu viteză în curbă și nu mai reușește să controleze vehiculul. Trei autoturisme evită aproape milimetric impactul.

După ce intrat în parapetul metalic de protecție al șoselei, mașina revine pe sensul ei de mers și derapează. Alunecă pe drum ca pe un patinoar și se izbește de o alta.

Cătălin Andrei, martor: „L-am văzut că a derapat și am pus o frână bruscă, cât să încerc să-l evit. Ghinionul lui a fost că a lovit cealaltă mașină, din spate.”

Șoseaua acoperită cu apă, viteza și anvelopele mașinii, au jucat un rol decisiv în producerea accidentului. Mulți șoferi au încă la autoturisme pneuri de iarnă - care în condiiții de ploaie și vreme caldă - cresc distanța de frânare.

 

Aceasta este o simulare grafică făcută de un producător de anvelope în care sunt comparate cauciurile de iarnă și cele de vară, pe ploaie și o temperatură de 16 grade Celsius.

Vehiculul cu pneuri de iarnă are o distanță de frânare mai mare cu 3 metri față de celălalt - în condițiile în care amândouă circulă cu 100 de km/h.

Bogdan Florea, distribuitor anvelope: „O anvelopă de vară frânează cu 3 metri mai puțin față de o anvelopă de iarnă. Ceea ce înseamnă foarte mult. De exemplu, la o trecere de pietoni.”

Robert Otoman instructor conducere defensivă: „Idealul ar fi ca de fiecare dacă, în momentul în care temperatura crește mai mult de 7 grade să avem niște anvelope de vară, pentru că anvelopa de vară are un cauciuc mai tare, gândită să reziste mai termperaturi mai înalte.”

La 16 grade Celsius, cauciurile de iarnă au o distanță mai mare de frânare și în situația în care drumul este uscat. Mașina se oprește în 41 de metri - în condițiile în care - la cea care foloseşte anvelope de vară distanța scade cu 5 metri.

Cauciurile de iarnă au aceeași eficiență cu cele de vară când afară sunt 5 grade Celsius și este senin, iar când plouă se dovesc o alegere mai bună.

În România, legea nu prevede o perioadă în care trebuie folosit un anumit tip de anvelope și nu face mențiuni legate de temperatură. Cauciurile de iarnă sunt obligatorii doar pe drumurile acoperite de zăpadă.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult