Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Măsuri speciale pentru transporturile de marfă. Controale rapide la frontiere

Your browser doesn't support HTML5 video.

După ce săptămâna trecută transportatorii s-au confruntat cu blocaje în mai multe țări europene, Comisia Europeana anunță măsuri pentru ca circulația mărfurilor esențiale, ca alimentele sau medicamentele, să nu aibă de suferit, pe durata pandemiei.

Camioanele ar trebui să stea de astăzi în punctele de frontiera cel mult un sfert de oră, iar transportatorii au la dispoziție o rețea de drumuri verzi, pe unde pot circula cu prioritate.

După conferința cu toți miniștrii transporturilor din Europa, statele membre au agreat o rețea de coridoare sigure de tranzit.

”Putem vedea care sunt coridoarele verzi pe site-ul Comisiei Europene. De menționat că acestea se referă la toate modalitățile de transport.

De la aeroporturi, cale ferată, porturi martime, transport pe apă - în România, de exemplu, este inclus transportul pe Dunăre, și nu în ultimul rând vorbim de transportul rutier - adică trasee care includ rețeaua de bază europeană.

Citește și
Coronavirus in Romania
Bilanțul medicilor din România, infectați cu Covid-19: „Este inacceptabil. Este incredibil”

Astfel încât toți transportatorii care traversează o țară europeană să știe foarte clar care sunt drumurile deschise pentru ei”, explică corespondentul Ştirilor ProTV Ștefana Todică.

Discuțiile dintre oficialii europeni au avut însă în prim-plan punctele de frontieră, mai ales că săptămâna trecută au fost blocaje uriașe în anumite țări precum Austria și Ungaria, care au afectat și aprovizionarea cu alimente în România.

Un control la frontieră nu depășește 15 minute

”Transportatorii, șoferii de camioane și chiar și cei cu mijloace de transport mai mici, dubele, să poată trece într-un flux continuu. Numim aceste benzi verzi sau culoare verzi în frontieră.

Prima reglementare este ca orice control în frontieră să nu depășească 15 minute, statele membre au obligativitatea să deschidă de comun acord puncte suplimentare pe care să le comunice operatorilor, exclusiv pentru transportul de marfa”, a declarat comisarul europeană Adina Vălean

Pe lângă fluidizarea traficului, recomandările Comisiei Europene se referă și la modificarea regulamentelor pentru șoferi, astfel încât să nu mai fie nevoiți să interacționeze cu alți oameni și să stea apoi în izolare la întoarcere, indiferent de țările prin care au călătorit. Se va întâmpla asta doar dacă prezintă simptome.

Se văd deja primele efecte

Transportatorii spun că deja se văd efectele noilor reglementări.

”În Ungaria nu mai avem așa mari probleme, dar a rămas partea de sud, în Bulgaria, unde încă mai sunt probleme. A scăzut și acolo fluxul, undeva la 16-17 ore acum, dar încă persistă”, spune Cătălin Fort.

Acesta este punctul de așteptare în vamă?

”Da, acesta este. Între 15 și 18 ore. La Calafat mai exact. În Ruse este deblocat, Bechet undeva la 14-15 ore”, mai spune acesta.

Comisia Europeană a creat și o platformă unde statele membre pot introduce în timp real informații despre eventuale restricții impuse în contextul epidemiei.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult