Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Începe calvarul pentru șoferii care trebuie să își repare autovehiculele cu polițe Euroins. Ce le poate pune „frână”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cei care au ghinionul să fie implicați într-un accident, în care vinovat este un șofer cu poliță Euroins, ar putea avea probleme cu reparațiile.

Multe service-uri auto refuză să facă lucrări, pentru că decontarea banilor durează. Fondul de Garantare a Asiguraților, unde trebuie să depună acum cerere păgubiții, poate începe plățile abia peste două luni. În plin scandal, pe piața asigurărilor, ministrul Finanțelor anunță că banca de stat CEC ar urma să se alăture asigurătorilor, și să emită polițe RCA.

De când a fost retrasă autorizația Euroins, șoferii care folosesc polițe de la această companie au primit asigurări de la autorități că vor fi despăgubiți de Fondul de Garantare a Asiguraților. Doar că unele service-uri refuză sa facă reparații.

Dan Barbu, Asociația Societăților de Service Auto: „În final, banii cu care se repară mașina îi investim noi, că trebuie să cumpărăm piese, să plătim oamenii, nu mai vorbesc de utilități și de restul. Atunci, ar fi foarte greu de suportat pe viitor acest lucru. Mai avem încă de recuperat bani de la City Insurance. Vă spun că în momentul ăsta sunt cereri depuse de la sfârșitul anului 2021, care nu sunt achitate”.

Leonard Petre, Asociația Păgubiților: „Dacă doar 10% din service-uri vor mai primi clienți cu polițe Euroins, estimez eu că vor fi atâtea, vă dați seama că va fi coadă oamenii vor fi programați la câteva luni”.

Citește și
Șefii ASF știau de trei ani de problemele de la Euroins. Justificările din fața senatorilor: „nu aveam voie să îi opri”
Șefii ASF știau de trei ani de problemele de la Euroins. Justificările din fața senatorilor: „Nu aveam voie să îi oprim”
Cum trebuie să procedați

Dacă sunteți implicat într-o tamponare, iar vinovatul are poliță Euroins, trebuie să faceți constatare amiabilă, apoi să completați o cerere de deschidere a dosarului de daună la Fondul de Garantare a Asiguraților. Formularul se găsește pe site-ul instituției. Apoi, FGA vă transmite când și unde se face constatarea daunei, iar ulterior se eliberează documentul pentru începerea reparației mașinii, necesar pentru service-ul auto. Doar că Fondul de Garantare poate începe să facă plăți abia peste două luni.

Daniel Apostol, ASF: „În termen de 60 de zile de la publicarea în monitorul oficial a deciziei ASF de retragere a autorizației de funcționare a Euroins, FGA va începe efectiv efectuarea plăților pentru reparațiile mașinii”.

Pentru că efectuarea plăților durează, iar service-urile dispuse să facă reparații sunt puține, șoferii pot plăti din buzunar. Apoi așteaptă decontarea de la FGA.

Fondul de Garantare a Asiguraților, care face încă plăți pentru polițele City Insurance, are momentan aproape 200 de milioane de lei în conturi. Din fiecare poliță de asigurare pe care o plătesc șoferii, RCA sau Casco de exemplu, 4% merg, potrivit legii, la FGA, tocmai pentru astfel de situații. Așa că se estimează că, pentru anul acesta, din aceste contribuții se vor strâng lunar încă 46 de milioane de lei. Însă nu se știe dacă acești bani vor fi suficienți pentru plata tuturor daunelor.

În curând, și statul s-ar putea implica în emiterea polițelor obligatorii RCA. Ministrul Finanțelor a anunțat că sunt date toate dispozițiile ca CEC să devină asigurător.

Adrian Câciu, ministrul Finanțelor: „Are o lună de zile să își depună documentele de autorizare la ASF. În momentul în care începe procedura de autorizare, din ce am discutat în trecut cu președintele Nicu Marcu, asf va da tot concursul ca autorizațiile să vină, respectând toate criteriile legale, să vină rapid și să între cât mai rapid în piață. Eu cred că prețurile pot fi ținute sub control, dar aici e nevoie ca ASF-ul să fie mai puternic”.

Pe de altă parte, ASF a anunțat că prețurile ar putea reveni la nivelul de acum un an, dar proiectul nu a ajuns încă la Ministerul Finanțelor.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult