Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Harta "capcanelor" din Bucureşti, realizată de voluntari. Pericolele pentru nevăzători

Your browser doesn't support HTML5 video.

Trotuarele ocupate de maşini, gropile sau cablurile de electricitate care atârna la întâmplare fac parte din aventura de zi cu zi a pietonilor din Bucureşti.

Iar aceste neplăceri pot deveni oricând obstacole periculoase pentru nevăzători sau pentru persoanele cu handicap locomotor. Pentru că aceştia să ştie exact ce îi aşteaptă atunci când ies la plimbare, câţiva voluntari vor să pună la punct 3 hărţi cu capcanele capitalei.

Marius spune că în fiecare zi întâlneşte în cale sute de obstacole – de pildă, maşini parcate pe trotuar. Pe cele de pe traseul obişnuit a început să le cunoască, însă inevitabil ajunge pe trotuare noi aşa că trebuie să improvizeze. "Este foarte interesant aici, fiindcă este o groapă în mijlocul trotuarului. Pentru nevăzători ar fi crunt", spune el.

Ne-o confirmă şi Mihai, care este nevăzător şi singurul lui ajutor este bastonul. "Avem practic două trotuare. Unul mai ridicat şi spre dreapta, unul mai jos”. Tocmai de aceea membrii unei asociaţii vor să cartografieze trotuarele din Bucureşti cu ajutorul voluntarilor şi să creeze trei hărţi. Una pentru persoanele cu handicap locomotor, alta pentru persoanele cu deficienţe de vedere şi o a treia pentru toate categoriile de pietoni.

Oricine poate să devină voluntar, să ia la pas o anumită zonă din Capitala şi printr-o aplicaţie să pozeze capcanele. De exemplu, la Piaţa Romană... "Avem aici o gură de acces de la o fostă toaletă publică, foarte ridicată şi nesemnalizată, foarte periculoasă pentru nevăzători. Aceasta este o zonă aglomerată, face legătura între staţia de RATB şi metrou", explică un voluntar.

Citește și
ochelari inteligenti la IFA Berlin
Gadgeturi din domeniul sanatatii, la IFA Berlin 2017. Ochelari speciali pentru nevazatori, care stiu sa citeasca textele

Maşinile parcate pe trotuar rămân însă cea mai mare problemă. Chiar dacă fluxul se schimbă de la o oră la alta, voluntarii vor să marcheze pe harta porţiunile care de obicei sunt ocupate. Mai grav este că după ce vor termina de făcut hărţile, voluntarii ar putea să constate că au apărut alte cabluri rupte şi alte gropi.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult