Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ghid de bune practici pentru evitarea aglomerării în magazinele din București. DOCUMENT

Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a declarat, joi, că un ghid de bune practici pentru evitarea aglomerării, realizat împreună cu organizaţiile retailerilor, va fi disponibil pentru magazine.

 

El a precizat că acest ghid este necesar pentru ca măsurile în vigoare privind limitarea răspândirii SARS-CoV-2 să se implementeze eficient.

În urma discuţiilor a reieşit necesitatea de a informa clienţii, de a asigura flexibilitate comercianţilor în aplicarea măsurilor şi de a menţinere un dialog constant între comercianţi şi autorităţi.

Toate părţile au stabilit prin consens următoarele acţiuni ca fiind bune practici la nivelul comercianţilor:

1. Afişarea la intrarea în magazin, la loc vizibil, a unui afiş în care să fie menţionat numărul maxim de clienţi care pot fi prezenţi simultan în acel magazin. Afişul trebuie să fie cel puţin de mărime A4 şi caracterele să fie suficient de mari pentru a fi vizibile de la distanţă. Este propus următorul text: Pentru a putea respecta regula distanţării fizice, în acest magazin pot fi prezenţi simultan .... clienţi.

Citește și
Oameni la cumpărături
Prefectul Capitalei caută soluții pentru aglomerația din magazine. Ce reguli vor trebui respectate

2. Modul de calcul pentru numărul maxim de clienţi va fi făcut prin raportare la cota de max 7m.p.-client pentru magazinele mari, de tip mall, supermarket, hypermarket sau prin raportare la obligaţia asigurării distanţării de 2 m între clienţi pentru magazinele mici şi mijlocii.

3. Fiecare magazin va trebui să dispună măsurile necesare pentru a evita aglomerarea. Măsurile dispuse sunt la alegerea fiecărui operator economic, acesta putând să evalueze concret situaţia şi să decidă.

Printre măsurile sugerate sunt:

(i) limitarea numărului de coşuri sau cărucioare disponibile la numărul maxim de clienţi care pot fi simultan în magazin

(ii) asigurarea contorizării electronice

(iii) asigurarea contorizării mecanice sau orice alt mijloc pe care operatorul economic îl consideră eficient şi potrivit situaţiei proprii

4. La atingerea limitei de clienţi, operatorul va opri accesul clienţilor în magazin, urmând a permite accesul pe măsura eliberării capacităţii.

Întregul document poate fi consultat la finalul articolului.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult