Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Drumurile publice din România vor fi monitorizate cu radare fixe și camere de supraveghere

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ca să reducă numărul de accidente de pe șosele, autoritățile vor monitoriza drumurile publice cu radare fixe și camere de supraveghere.

Astfel, șoferii prinși că încalcă legea, vor primi amenzile direct acasă. Legea care permite aceste modificări a fost promulgată, iar banii pentru implementarea ei ar urma să vină din Planul Național de Redresare și Reziliență.

500 de camere video, 300 de radare fixe și 1.000 de limitatoare de viteză ar urma să fie montate pe drumurile publice din România.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Vom începe cu autostrăzile și drumurile naționale. Vor fi drumurile naționale tranzitate frecvent și cu număr mare de accidente cu victime și decese, adică DN1, DN7, DN2”.

Echipamentele intră în componența sistemului de monitorizare a traficului, denumit „E-SIGUR”, un sistem ce conectează rețeaua de camere video și radare de pe străzi cu serverele și calculatoarele ce stochează mai multe baze de date și registre naționale, precum evidența persoanelor și direcțiile de înmatriculare.

Citește și
Peste 25.000 de polițiști și jandarmi și 340 de radare, pe drumurile din țară. Unde vor fi amplasate
Peste 25.000 de polițiști și jandarmi și 340 de radare, pe drumurile din țară. Unde vor fi amplasate

Acest sistem ar trebui să depisteze în trafic inclusiv mașini furate, să-i prindă pe șoferii care depășesc viteza sau trec pe culoarea roșie. Totodată, va colecta date despre cât de aglomerate sunt șoselele, sau despre condițiile meteo și starea carosabilului.

Șoferii care încalcă legea și vor fi sancționați, vor primi informarea prin poștă, acasă. Reprezentanții Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere spun că pe amendă vor fi trecute numărul mașinii și numele celui care o deține. În felul acesta, susțin sindicaliștii, ar exista riscul ca șoferii să scape de amenzi, ori de suspendarea permiselor.

Cosmin Andreica, președintele Sindicatul Polițiștilor Europol: „Așa cum s-a întâmplat în trecut, conducătorul auto care încălca limita legală putea scăpa foarte simplu, pentru că șoferul indica, de cele mai multe ori, o rudă apropiată”.

Există și acum radarele fixe ale CNAIR, care sunt instalate pe autostrăzile din România, care au fost construite după 2010. Numai că, sunt folosite doar pentru supraveghere, pentru că nu sunt omologate.

Potrivit analizelor, acest proiect ar trebui să reducă numărul de accidente rutiere grave cu 50% până în 2030, ținând cont că România se află pe primul loc la numărul de morți de pe șosele în Uniunea Europeană. În cel mult doi ani, proiectul ar trebui finalizat.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult