Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Sute de mii de români, obligați să-și schimbe buletinul pentru că au declarat un domiciliu fictiv. Ce prevede proiectul MAI

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cel puțin 150.000 de români vor fi obligati să-și schimbe buletinul pentru că au declarat un domiciliu fictiv.

Evidența Populației a identificat peste 150 de adrese la care ar sta mii de persoane, care au fost luate în spațiu de proprietari și care vor fi verificate de polițiști. Vorbim despre un proiect al Ministerului de Interne.

București, Iași sau Vaslui sunt pe primul loc în topul orașelor cu cei mai mulți oameni care locuiesc la aceeași adresă. Aici, Direcția pentru Evidența Persoanelor a identificat în medie câte 30 de case sau apartamente unde ar trebui să locuiască aproximativ 120.000 de persoane.

Autoritățile știu că vorbim de un domiciliu fictiv, însă în acest moment nu au cum să oprească acest fenomen.

Problemele apar atunci când autoritățile încearcă să ia legătura cu o persoană care locuiește fictiv la o adresă, când se fac planuri de evacuare sau se dimensionează, de exemplu, un serviciu de salubrizare.

Citește și
documente
Fără copii xerox la ghișee, de la 1 ianuarie, însă doar în teorie. Ce se întâmplă la unele primării

Mai mult, dacă apartamentul se vinde, noii proprietari pot cere doar în instanță anularea domiciliului pentru cei care locuiesc fictiv la ei în casă. Ministerul de Interne vrea să corecteze aceste discrepanțe printr-o ordonanță de guvern.

Proiectul prezentat în dezbatere publică prevede că buletinele persoanelor depistate că locuiesc fictiv vor fi anulate, dar inițiatorii vor schimba regulile.

Actualele cărți de identitate vor fi scoae din uz în următorii 9 ani

Cătălin Giulescu, director Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date: "I se radiază doar mențiunea de domiciliu. În situația în care nu are o nouă adresă de domiciliu, se va putea elibera o carte provizorie de identitate care are mențiunea lipsă act spațiu și în baza ei va putea să ceară un pașaport nou.”

Ordonanța nu îi va afecta pe cei care lucrează în străinătate sau în alt județ și nici pe cei care au domiciliul la un centru de ocrotire. Verificările se pot face doar la solicitarea proprietarului imobilului sau a poliției, iar cei prinși cu domiciliu fictiv au timp să lămurească situația în termen de 3 sau 6 luni.

Dacă ordonanța va fi adoptată, ea prevede și simplificarea obținerii unor documente cum ar fi cartea de identitate, în sensul că nu va mai fi nevoie să prezentăm la ghișeu actul casei sau documentele de stare civilă.

Un lucru util, ținând cont că atualele cărți de identitate vor fi scoase din uz în următorii 9 ani.

Primele cărți de identitate cu cip, introduse în Cluj

În ceea ce privește noile cărți electronice de identitate, cu cip sau fără cip, Direcția de Evidența Populației va încheia anul acesta faza de testare pentru primele 5.000 de documente, emise deocamdată doar la Cluj.

După ce vor fi eliminate toate erorile și problemele tehnice acestea vor fi tipărite în toată țara.

Avantajul celor care optează pentru cartea cu cip este că o vor putea folosi în loc de pașaport și vor putea să obțină online documente oficiale.  

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult