Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Ce poţi face dacă eşti nemulţumit de produsele sau serviciile unui comerciant

În cele mai multe cazuri, consumatorii nemulţumiţi de anumite produse sau servicii se adresează justiţiei, în vederea tragerii la răspundere şi a sancţionării comercianţilor vinovaţi.

Deoarece soluţionarea unui conflict în instanţă poate dura un timp îndelungat şi poate presupune cheltuieli mari, consumatorii au posibilitatea de a apela la soluţionarea alternativă a litigiilor (SAL), conform legislaţiei în vigoare.

Mecanismele SAL, procedura şi termenele de soluţionare a litigiilor, precum şi autorităţile competente sunt cuprinse în Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți.

SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care consumatorilor li se oferă posibilitatea de soluţionare a litigiilor pe care le au cu comercianţii, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea unui produs sau serviciu. Concret, în loc să se adreseze instanţei, un consumator poate rezolva conflictul cu un comerciant apelând la SAL.

Citiți continuarea pe avocatnet.ro...

Citește și
blanuri
Târgurile de Crăciun își închid porțile, iar comercianții fac bilanțul. Blănurile, la mare căutare

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult