Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Autostrăzile din România care vor mai „câștiga” kilometri în 2023. Ce se întâmplă cu cea dintre Ploiești și Brașov

Your browser doesn't support HTML5 video.

Există constructori pentru încă două loturi de pe Autostrada Moldovei. Lucrări avansate sunt și pentru Autostrada A0, care înconjoară Capitala, unde pe câteva tronsoane vom putea circula din acest an, dacă dăm crezare asigurărilor oficialilor.

Din păcate, nu putem spune același lucru și despre Autostrada Ploiești-Brașov.

A7, cunoscută drept Autostrada Moldovei, va avea aproape 440 de kilometri, de la Ploiești la Siret. 320 de kilometri au primit finanțare prin PNRR. Încă două loturi și-au găsit constructor astfel încât ajungem la 9 din 13. Cele mai multe au contructori români.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Sunt mai mult decât optimist că 2026 e un an când se va circula de mult timp pe A7”.

În schimb, pentru cea mai dorită autostradă, Ploiești-Brașov, nu există nici măcar un proiect, deși soferii pierd ani din viață în timp ce stau bară la bară pe DN1. În planul inițial, drumul de mare viteză avea tuneluri din pas în pas, iar costurile depășeau 8 miliarde de euro.

Citește și
sorin grindeanu
„Zero kilometri de autostradă”. Cătălin Drulă i-a făcut bilanțul lui Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „De la Ploiești la Brașov să coste autostrada 8 miliarde, ceea ce nu putem accepta, iar soluțiile acelea SF prin care să mergi numai prin tunel de la Ploiești până la Brașov au fost depășite. Oricum, pe parcursul acestui an o să vedeți că vom ieși cu anumite tronsoane care pot fi, dacă lucrurile merg cum trebuie, chiar scoase la licitație. Mă refer la primul tronson de la Brașov spre Ploiești”.

Pe de altă parte, primii 16 kilometri din autostrada de centură, care înconjoară Capitala, ar trebui să fie dați în folosință în luna aprilie. Mai exact, bucata Vidra-Bragadiru.

Probleme sunt, însă, pe lotul 3 în sud.

Alin Șerbănescu, purtator de cuvânt CNAIR: „Au ajuns doar la 22% să fiu generos, au deja o întârziere de un an, anul trecut ar fi trebuit să finalizeze acest lot, nu l-au finalizat, au avut întârzieri inclusiv în partea de proiectare”.

Cea mai spectaculoasă parte a lucrării este de departe intersecția cu Autostrada Soarelui. Aici, constructorul turc a ridicat un impresionant nod rutier cu mai multe căi de acces suspendate. Autostrada de centură a Capitalei va avea 101 kilometri, iar lucrarile ar trebui să fie gata cel mai târziu în 2025.

Luna trecută au fost dați în folosință primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Pitești. Șoferii pot circula pe o porțiune de 13 kilometri între Sibiu și Boița, primul tronson al drumului de mare viteză care va lega centrul și vestul României.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult