Modifica setarile cookie
Toate categoriile

”Autostrada rușinii” are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment

Your browser doesn't support HTML5 video.

O bucăţică de 9 km din autostrada Lugoj-Deva, care rămăsese nefinalizată, are în sfârșit un constructor. Sunt aproape zece ani de când ne chinuim să facem acest fragment, care va asigura un trafic neîntrerupt de la Nădlac până la Sibiu.

Câștigător este un constructor român, care trebuie să proiecteze lucrarea și să o execute în 45 de luni. Specialiștii atrag atenția că acest termen este fezabil doar dacă: "se aliniază planetele."

În prezent, cei care pleacă din centrul țării și vor să ajungă la Nădlac, merg pe autostradă de la Sibiu, însă la jumătatea drumului ies de pe şoseaua de viteză traversează trei localități unde se face aglomerație și abia apoi se întorc iar pe A1.

Sorin Grindeanu - Ministrul Transporturilor: "E o rușine, să vii dinspre Sibiu, te dai jos 14 kilometri sau cât te dai, reurci, e o rușine".

Autostrada rușinii urmează să facă legătura între Margina și Holdea. Are 9 kilometri. Bucata de drum a fost inclusă în lotul 1 de autostradă Lugoj-Deva. 15 kilometri au fost dați în folosință în 2015, dar pentru restul de 9 CNAIR a reziliat contractul. Zona este considerată coridor de migrație pentru urși, așa că se impunea și construcția a două tuneluri, însă constructorul nu a fost de acord. Apoi a început din nou anevoiosul proces de autorizare și de licitare a lucrării.

Citește și
masina foc
O remorcă plină cu făină, care trebuia să ajungă la persoane cu venituri mici, a luat foc pe autostradă, aproape de Timișoara

Sorin Grindeanu - Ministrul Transporturilor: "Vrem să se întâmple aceste lucruri, dar stau un an să iasă acordul de mediu pentru că gândacul de colorado își strică feng-shuiul când trece autostrada pe lângă".

Acum statul român a găsit un constructor pentru lucrarea finanțată prin PNRR. Un consorțiu de firme, condus de compania lui Dorin Umbrărescu și-a asumat că în 45 de luni- adică aproape 4 ani- va proiecta și va executa cei 9 kilometri de autostradă, cu tot cu tunelurile paralele săpate în munte. Valoarea lucrării este de 373 milioane de euro, fără TVA.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură susțin că deja am asistat la o minune: licitația nu a fost contestată, dar pentru ca lucrarea să fie făcută la timp, este nevoie de încă o minune.

Ionuț Ciurea - director Asociația Pro Infrastructură: "Ar trebui în aproximativ trei ani și jumătate din momementul în care a intrat în teren să termine, iar ăsta e termenul realist, dar dacă toate planetele se aliniază. Pe hârtie este posibil, dar în practică ne vine greu să credem".

Construcția acestui tronson poate aduce noi investitori în centrul țării, care preferau până acum județele din vest din apropierea autostrăzii.

 

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult