Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Autobuzele și autocarele din România sunt tot mai vechi. Ultimele licențe pentru autobuze au fost date în anul 2013

Your browser doesn't support HTML5 video.

Autobuzele și autocarele din România sunt tot mai vechi, iar operatorii nu dau semne că își vor reînnoi prea curând parcul auto.

Cele mai multe sunt surse serioase de poluare, iar unele reprezintă un pericol pentru călători. Însă legile din România le permit firmelor să le folosească, spre deosebire de alte țări din Europa.

Ultimele licențe pentru autobuze au fost date în anul 2013. De atunci, s-au prelungit automat deși mașinile s-au învechit. Până acum 9 ani, autobuzele primeau puncte importante în funcție de vechime și confort. De exemplu, un autobuz mai nou de un an primea 3 puncte, în timp ce unul mai vechi de 9 ani primea 0 puncte.

Ultimele date de la Institutul Național de Statistică arată că la finalul anului trecut la noi în țară erau înmatriculate peste 54 de mii de autobuze și microbuze. Dintre acestea, peste 16 mii sunt mai vechi de 20 de ani.”

Odată cu vechimea crește și nivelul de poluare, dar și riscul unei defecțiuni tehnice. Aproape 14 mii de autobuze au norma de poluare EURO 3, iar alte 7.000 sunt NON-EURO. Doar 8700 sunt EURO 6.

În 2017, numărul autobuzelor și autocarelor mai noi de 8 ani era de sub 10% din totalul celor care circulă pe drumurile din România.

Gicu Crăiciun, manager firmă de autocare: „În România sunt autocarele vechi pentru că prețul autocarelor este foarte mare și drumurile sunt așa cum sunt. Și prețul pe transport este foarte mic, deci nu se pot achiziționa autocare noi pentru că nu se pot plăti. Dacă în Germania un autocar se plătește singur din ceea ce muncește el, în România să cumperi un autocar nou îți trebuiesc încă 5 care să muncească pentru el”.

Adrian Rășoiu, reprezentant companie de transport: „Vechimea parcului auto este destul de ridicată. Vorbim de autocare, microbuze care au vechime de peste 15 ani. Vârsta optimă, autocarele să aibă o vârstă maximă de 5 ani ideal și o normă minimă EURO 6. În Italia ce am observat prin cadrul de reglementare, autoritățile au impus anumite limite înmodul în care puteau operatorii să-și obțină o autorizație de transport și această normă era normă de poluare EURO 6, care implicit ducea și la o vechime limitată”.

Autoritățile din transporturi susțin că iau în calcul pentru viitor noi măsuri pentru transportul de persoane, care ar impune cumpărarea de autobuze noi.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult