Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Angajatorii trebuie să reorganizeze spațiile deschise din birouri. Ce schimbări se vor face

Your browser doesn't support HTML5 video.

Din cauza coronavirusului care a paralizat lumea, angajatorii trebuie să schimbe spațiile deschise din birouri. 

De ani de zile sunt ridicate clădiri cu spații generoase, după model occidental și tocmai la ele este problema. Sunt construcții cu suprafețe uriașe, în care lucrau înainte de pandemie mulți oameni unul lângă altul. Acum, aceste birouri ar trebui schimbate, pentru ca toată lumea să rămână la o distanță sigură.

Valeriu Gheroghiță, medic infecţionist militar: "Cu siguranţă ele trebuie reorganizate. Poate să existe cumva un glazvant intre persoanele respective, pentru a permite o separare fizică, pentru a creea o barieră fizică în calea microparticulelor respiratorii. Este dificil uneori să menţii masca pe față pe durata exercitării lucrului. Sunt preferate din ce în ce mai mult office-urile individuale, sau cel mult cu două, trei persoane, în care birourile să fie oarecum distanţate între persoane, comunicarea între angajaţi să se facă foarte mult pe partea de online."

Ne-am întors la birou și, teoretic, toată lumea poartă mască. La birou se recomandă o distanţă de cel puţin un metru şi jumătate între oamenii care lucrează. Un alt moment important este pauză de masă. Cantina nu mai funcţionează, fiecare vine cu mâncare de acasă sau comanda. Cum toţi îşi dau jos masca de protecţie pentru masa de prânz, specialiştii recomandă evitarea totală a tendinţei fireşti de a mânca împreună, unii aproape de ceilalţi.

În companii se discută intens în acest moment despre organizarea activităţii. Revenirea la birou, în multe cazuri, s-ar putea face abia spre toamnă. Unde nu pot fi puse la distanţă mesele de lucru, vor fi lăsate locuri libere între oameni, în funcţie de program.

Citește și
facebook
Facebook și-a închis birourile din Londra, după ce un angajat a fost depistat cu COVID-19

Iris Matei, General Manager al unei companii din domeniul Farma: "În departamentul financiar contabil dacă avem 8 oameni, 4 vin la munca în primele 2 săptămâni, 4 în următoarele două săptămâni.Vom avea un birou da, un birou nu."

O altă mare dilemă vine cu încălzirea vremii - sistemele de ventilaţie din zonele de birouri. În acest caz epidemiologii recomandă ca aerisirea să se facă în mod natural, prin ferestre deschise, iar dacă nu este posibil, să se apeleze la tehnologii moderne, cu filtre tip HEPA, aşa cum se găsesc în spitale. Nu este dovedită ştiinţific răspândirea virusului prin intermediul recirculării aerului condiţionat, însă specialiştii recomanda precauţie.

Valeriu Gheorghița, medic infecţionist militar: "Se va merge probabil pe sisteme de ventilaţie naturală. Altfel, trebuie găsite alte sisteme de răcire, cu flux laminare astfel încât să nu se creeze acele turbulenţe de aer. Rolul sistemelor de ventilaţie şi de răcire, aici se ridică întrebarea dacă acei curenţi de aer ar putea să ridice particulele de aer depuse pe suprafeţe şi să le aerosolizeze."

Dan Zaharia, manager companie din Iaşi: "În afară de covoare îmbibate cu clor la intrare, măşti şi mănuşi o să punem separatoare intre birouri. O să suspendăm deocamdată mâncarea la birou, pentru că atunci când mănânci trebuie să scoţi masca."

Valeriu Gheorghiţă, medic infecţionist militar: "Eventual persoanele de acolo pot să iasă de acolo o perioadă, ştiu eu, 10-15 minute până are loc răcirea. Să părăsească biroul şi ulterior să se întoarcă după ce s-a făcut partea de aerisire. Şi eventual în pauze să se facă şi dezinfecţia suprafeţelor."

În Austria proprietarii unui hotel vienez s-au oferit să ajute temporar, angajatorii care se confruntă cu reorganizarea spaţiilor de lucru. Hotelierii permit accesul în camerele unităţii turistice, cu regulă - un salariat într-o încăpere.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult