Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cea mai cunoscută trădare din lumea modei. Conflictul dintre Lagerfeld și Saint-Laurent

Your browser doesn't support HTML5 video.

Karl Lagerfeld, creator de geniu cu o cultură vastă, personaj enigmatic şi director artistic al casei Chanel de aproape 40 de ani, a murit marți, la vârsta de 85 de ani.

Sănătatea sa era şubredă, dar a continuat să muncească până în ultimele clipe. Vocaţia celui poreclit „kaiserul" s-a născut în 1949, când şi-a însoţit mama la o prezentare de modă Christian Dior.

Lumea modei deplânge o dublă dispariţie: kaiserul elitist al modei şi Karl - legenda pop.

Mai mult decât un designer, Karl Lagerfeld era un star. Chiar şi în umbre chinezeşti, silueta lui era instantaneu identificabilă, datorită lookului atent studiat: părul alb pudrat şi prins în codiţa, ochelari negri, guler înalt şi apretat, redingotă, mănuşi de piele, evantai, diamante pe cravate, inele de argint.

Citește și
cadouri
Cadouri exclusiviste pentru cei mai bogați oameni ai lumii. Cât costă o vază semnată de Karl Lagerfeld

În lumea modei, Lagerfeld era o anomalie: pentru prima şi probabil ultima oară, un octogenar a fost trendy în ochii tinerelor fete.

Reporter: „Ce vă inspiră?” Karl Lagerfeld: „Viaţa. Impulsul de a merge înainte. Contează doar clipa prezenta, trecutul e uitat.”

Fiu al unui antreprenor de origine suedeză şi al unei mame vânzătoare de lenjerie, Lagerfeld s-a născut în Hamburg, oraş pe care l-a abandonat încă din adolescenţă în favoarea Parisului.

În studenţie, s-a împrietenit cu Yves Saint Laurent. Însă în 1954 au câştigat amândoi la un concurs de design: Yves la categoria rochii, iar Karl la mantouri. Va începe atunci o rivalitate surdă, ce va dăinui 44 de ani, trecând de la afecţiune la amărăciune, când partenerul de viaţă al lui Lagerfeld, Jacques de Bascher, a devenit amantul lui Saint-Laurent. Aceasta idilă rămâne până astăzi cea mai cunoscută trădare din lumea modei.

În 1982, pe când casa Chanel era în pragul falimentului, Karl a fost numit director artistic al mărcii. A izbutit acolo ceea ce mulţi credeau că este imposibil: să relanseze un brand văzut de critici ca „prăfuit" şi să îl facă din nou atractiv.

Şi-a asumat deschis influenţa lui Coco Chanel prin câteva piese-emblematice: veste cu patru buzunare, taioare, mică rochie neagră, pantofii bicolori.

În 2007, o echipă PRO Tv i-a luat un interviu despre expoziţia de fotografie pe care i-a dedicat-o fotomodelului sau fetish, Claudia Schiffer.

Reporter: „Sunteţi îndrăgostit de ea ca-n prima zi?” Karl Lagerfeld: „Chiar mai mult.” Reporter: „Şi de ce din nou Claudia?” Karl Lagerfeld: „E miracol, nu ştiu cum s-o spun altfel. Timpul parcă n-a trecut peste ea, a evoluat în cel mai bun sens al cuvântului. Disciplina ei a dat roade şi Claudia e supravietiuit mai bine ca oricine altcineva în această profesie.”

În ultimii 20 de ani, Lagerfeld a inventat defilările-spectacol care au transformat Grand Palais din Paris în galerie de artă, supermagazin, bar, rampa de lansare de rachete, plaja ori server.

Karl Lagerfeld: „Eu fac colecţii pentru astăzi, nu pentru ieri.” Pe lângă finul lui, Hudson, în vârstă de 10 ani, care îl însoţea pe podium la toate defilările din ultimii ani, Lagerfeld pare să aibă încă un moştenitor cert: celebra pisică Choupette, pe care o numea „muza" lui şi pe care a transformat-o în vedetă pe internet.

Karl Lagerfeld: „Nu aş fi vrut să am altfel de viaţă. Sunt mulţumit cu ce am căpătat. trebuie să te descurci cu ce ai, cred că nu mi-a ieşit prea rău.”

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult