(P) Rezoluțiile Google pentru 2021
Galerie foto
Până și Google a înregistrat prima scădere a veniturilor din publicitate din cauza COVID-19. Rămâne totuși al patrulea cel mai valoros brand din lume, conform raportului lansat recent de Interbrand Best Global Brands 2020.
Deși compania americană este vizată oficial de un proces antitrust, deschis de Departamentul de Justiție, fiind acuzată de poziție dominantă și de sufocarea rivalilor, specialiștii estimează că, în 2021, va reveni în forță. Iată la ce ne-am putea aștepta din partea Google.
În 2021, specialiștii estimează că 80% din sursele de venit ale Google se vor axa pe publicitatea online, în condițiile în care compania americană va continua să investească în noi metode de advertising.
Adaptabilitatea și viteza de reacție pentru îmbunătățirea constantă a experienței utilizatorului sunt atuuri ale Google greu de combătut de orice companie. Nu degeaba webmasterii sunt mereu în gardă în ceea ce privește optimizarea motoarelor de căutare.
„Anual, Google își schimbă algoritmul de sute de ori. Unele modificări sunt insesizabile, alte sunt majore. În 2021, o atenție deosebită trebuie acordată, printre altele, securității website-urilor, activării și actualizării contului Google My Business. Importante sunt și optimizările pentru mobil, căutare vocală, Core Web Vitals (n.r. - indici privind experienta paginii, viteza de încărcare, niveluri de interactivitate si stabilitate) și pentru îmbunătățirea E.A.T (n.r. - Expertiză, Autoritate, Încredere )”, explică Christian Lupașcu, fondatorul agenției r2.ro.
Google sprijină business-urile locale
Anul 2020 a demonstrat cât de importante sunt companiile locale pentru Google, prin rapiditatea cu care a lansat serviciile menite să ajute business-urile să rămână în picioare în perioada pandemiei. Și în 2021, căutarea locală va reprezenta o prioritate pentru Google, căci peste 80% din căutările online sunt destinate companiilor locale.
„În 2020, Google a facilitat o mai bună gestionare a contului My Business pentru companii, iar în 2021, Google My Business ar trebui privit ca o platformă online puternică, care trebuie actualizată constant”, adaugă Christian Lupașcu.
Statisticile arată deja această tendință: peste jumătate dintre userii care efectuează căutări locale de pe telefonul mobil și 34% dintre userii care folosesc tableta/computerul pentru interogări online vizitează un magazin în decurs de o zi de la efectuarea unei căutări locale.
Mobile-First Index
Din martie 2021, Google va indexa mai întâi varianta mobilă a site-urilor. Acest lucru înseamnă că, în lipsa optimizării pentru mobile, poziția în clasamentul motoarelor de căutare va fi afectată.
„Asigurați-vă că site-ul se încarcă rapid pe mobil, deoarece clienții doresc rezultate rapide. Pentru fiecare 0.1 secunde în plus la timpul de încărcare, rata de conversie a unui site scade cu 7%. În plus, Google penalizează site-urile a căror viteză de încărcare este lentă și creează o experiență neplăcută userilor”, afirmă Christian Lupașcu.
Utilizatorul este regele
2021 va fi anul în care experiența oferită utilizatorilor va domina criteriile de clasare Google. Interesul pe care îl manifestă vizitatorii – „user intent” – vizavi de un anumit website este influențată în mod direct de calitatea conținutului.
Astfel, în situația în care userul rămâne pe pagină pentru a vizualiza tot conținutul, scopul a fost atins. Atunci când userii părăsesc pagina, fără a vizualiza conținutul sau fără a realiza conversii, contentul trebuie remediat.
Înțelegerea interacțiunii utilizatorului cu site-ul, apoi modificarea acestui comportament, prin teste A/B pentru a asigura conversia sunt absolut necesare.
Conversation Rare Optimization sau CRO are o importanță vitală pentru ranking, pe lângă tehnicile tradiționale de SEO, gen crearea de link-uri și content marketing.
“SEO este un proces continuu, care presupune corelarea și analizarea tuturor datelor furnizate de către utilizatori și motoarele de căutare. Pe lângă acest prim pas care oferă un punct de plecare pentru remedierea erorilor, agențiile de marketing digital oferă servicii complete care economisesc resurse de timp și de bani: de la adaptare mobile, la link-building, creare de conținut, urmărirea și analiza traficului și percepției imaginii brandului pe rețele de socializare”, conchide fondatorul r2.ro.
Căutarea vocală, de avut în vedere
Peste 25% din toate interogările de pe Google sunt căutări vocale. În 2021, căutarea vocală va fi în creștere, deoarece mai multe persoane folosesc dispozitivele mobile.
În plus, 77% din căutarile de pe mobile au loc acasă sau la birou. Pentru a optimiza căutarea vocală, specialiștii recomandă folosirea cuvintelor-cheie long-tail, ținând cont de aspectul conversațional al interogarilor.
De exemplu, „Când își actualizează Google algoritmul”, în loc de „algoritm Google”.