(P) Ce nu spun companiile aeriene despre Regulamentul European pentru protecția pasagerilor: o privire atentă asupra EC261
Regulamentul Uniunii Europene (CE) nr. 261/2004 oferă protecție pasagerilor aerieni, dar operatorii aerieni nu oferă întotdeauna informații despre dreptul la compensație în mod proactiv. Acest articol va oferi informații despre ceea ce nu vă spun companiile aeriene, precum și despre modul în care puteți revendica compensațiile cuvenite.
Domeniul de aplicare al EC261Companiile aeriene s-ar putea să nu sublinieze faptul că EC261 se aplică tuturor zborurilor care pleacă dintr-un stat membru al UE, precum și zborurilor care sosesc într-un aeroport al UE dacă compania aeriană are sediul în UE. Regulamentul 261 se aplica inclusiv in Marea Britanie dupa Brexit.
Suma și condițiile compensațiilorCompensația în temeiul EC261 este determinată de durata întârzierii și distanța zborului. Companiile aeriene s-ar putea să nu divulge în mod deschis sumele de compensație sau condițiile care trebuie îndeplinite pentru ca pasagerii să fie eligibili. De exemplu, pasagerii au dreptul la compensații în cazul întârzierilor de trei ore sau mai mult, al anulărilor sau al refuzului de îmbarcare din cauza overbooking-ului. Compensațiile pot varia între 250 și 600 de euro, în funcție de specificul cazului dvs. Pentru a înțelege compensațiile la care ați putea avea dreptul, vizitați Trouble Flight.
Situații extraordinareCompaniile aeriene s-ar putea să nu explice în mod clar faptul că, în temeiul EC261, compensațiile nu sunt datorate dacă perturbarea este cauzată de "situații extraordinare", cum ar fi condițiile meteo extreme, grevele sau amenințările la adresa securității. Cu toate acestea, definiția situațiilor extraordinare poate fi ambiguă și companiile aeriene ar putea utiliza acest termen ca scuză pentru a evita plata compensațiilor. Este esențial să fiți bine informați privitor la drepturile dvs. și să disputați cazul cu operatorul aerian dacă considerați că situația dvs. nu intră sub incidența situațiilor extraordinare.
Dreptul la asistență în timpul perturbărilorÎn temeiul EC261, companiile aeriene au obligația de a oferi asistență pasagerilor în caz de întârzieri lungi, anulări sau refuz de îmbarcare. Aceasta poate include mese, băuturi nealcoolice, cazare și transport de la și către cazare. Companiile aeriene s-ar putea să nu informeze întotdeauna pasagerii despre aceste drepturi sau să ofere asistența necesară cu întârziere. În acest caz aveți dreptul la recuperarea retroactivă a cheltuielilor de la compania aeriană.
Parcurgerea procesului de revendicare a compensațiilorCompaniile aeriene s-ar putea să nu ofere informații despre modul în care se revendică compensațiile în temeiul EC261. O practică răspândită este de a crea o procedură lungă și nu neapărat prietenoasă pentru pasageri. Procesul poate părea descurajant, cerând pasagerilor să prezinte documentație detaliată și să respecte proceduri stricte. Cu toate acestea, site-uri precum Trouble Flight vă pot ajuta să parcurgeți procesul de revendicare, oferind îndrumări și sprijin pentru a vă asigura că obțineți compensațiile cuvenite.
Pentru a garanta cea mai bună protecție a pasagerilor, Trouble Flight a încheiat un parteneriat cu cabinetul de avocatură DBCR SCPA BURUIAN, CARACAS SI ASOCIATII. Această colaborare asigură o expertiză juridică de înalt nivel în acțiunile împotriva companiilor aeriene și sprijin în obținerea compensațiilor corecte..
Trouble Flight împreună cu DBCR BURUIAN, CARACAS ȘI ASOCIAȚII vor gestiona întregul proces la costuri zero pentru pasageri. Astfel, pasagerii pot fi siguri că drepturile lor sunt apărate fără să fie nevoiți să suporte costurile legate de procesul judiciar.
Chiar dacă întreg procesul de despăgubire nu este tocmai simplu, înțelegerea domeniului de aplicare, a condițiilor și a sumelor compensațiilor în temeiul EC261, precum și cunoașterea modului de a parcurge procesul de revendicare, este cheia succesului pentru a obține despăgubirea cuvenită. Vizitați site-ul pentru informații cuprinzătoare despre drepturile dvs. și asistență în revendicarea compensațiilor. Nu uitați, în calitate de pasager, aveți dreptul la despăgubiri pentru timpul pierdut.