Generația Z. Cum vor transforma acești tineri România până în 2050
Your browser doesn't support HTML5 video.
Deschiderea spre nou, implicarea socială și dorința de a învăța mereu câte ceva sunt atuurile acestor tineri. Sociologii spun că, spre deosebire de baby boomers sau de persoanele născute până în 1990, aceștia sunt cei mai potriviți pentru piața muncii din prezent.
Productivitatea României și decalajul istoric față de țările din Europa de Vest ar putea să dispară până în 2050, potrivit unui studiu recent.
Specialiștii sunt de părere că toate acestea sunt posibile cu ajutorul celor care fac parte din generația Z - tineri dezinvolți, deschiși spre nou care se pot adapta foarte ușor.
Reprezentații generației Z s-au născut între anii 1996 și 2010 și au venit la pachet, potrivit studiilor, cu mai multe calități față de generațiile trecute. Cele mai recente cifre ne arată că 46% dintre membrii generației Z sunt deja activi în câmpul muncii. 75% economisesc bani lună de lună, iar 83% pun preț pe sănătatea mintală. Merg la psiholog regulat și sunt atenți la gestionarea stresului. Mai mult decât atât, jumătate dintre ei fac constant voluntariat.
Caracteristicile generației Z· 46% dintre membrii generației Z sunt activi deja în câmpul muncii
· 75% economisesc bani
· 83% pun preț pe sănătatea mintală
· 50% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 20 de ani spun că au făcut sau fac voluntariat
Ioan Hosu, sociolog: „Au o deschidere mai mare către comunitate, responsabilitate socială mai mare și simț al justiției. Își găsesc foarte ușor loc de muncă. Vin ca mănușă pentru așteptările multora dintre noi, să vedem oameni care sunt dispuși să se schimbe, să accepte schimbarea. Sunt puțin anxioși când vine vorba de situațiile de criză, dar compensează cu dispoziția către a accepta noul”.
Puterea de adaptare este punctul forte al celor din Generația Z.
Tânăr: „Noi suntem mai avansați puțin”.
Tânăr: „Ne adaptăm mult mai repede decât ei. Dacă nu ne merge într-un domeniu ne îndreptăm spre altul”.
Tânăr: „Eu când m-am angajat am testat mai multe domenii și într-un final am ajuns să rămân în domeniul în care mă potrivesc. Partea de marketing. Cel mai important este relaționarea cu colegii și domeniul de activitate, apoi urmează partea financiară”.
Totuși, cei născuți înainte de 80 au mici nemulțumiri și câteva sfaturi.
Adult: „În mod normal nu ar trebui să fie așa multe diferențe. Aș învăța în schimb tânăra generație să fie mai aplecată către cei puțin mai în vârstă care au mai multă experiență și să ia în considerare sfaturile lor”.
Adult: „La ce posibilități au acum și oportunități, de a merge afără, de a studia, de a face joburi și la distanță, online, cred că se descurcă mult mai bine față de acum 30 de ani”.
Același studiu ne arătă că cei Generația Z vor avea nevoie de sprijin și de multă răbdare pentru a reuși să ducă România până în anul 2050 în topurile europene la capitolul economie și sprijin social.