După ce criterii își aleg tinerii din Generația Z vacanțele. Evită viața de noapte și consumă mai puțin alcool
Deși destinațiile calde de vacanță, precum Florida și Hawaii, atrag întotdeauna turiști, călătoriile de iarnă sunt încă populare, mai ales în rândul tinerilor.
Indexul Tripadvisor 2023 privind călătoriile de iarnă a constatat că 68% dintre respondenții din Gen Z plănuiau să plece în vacanță pe timpul iernii.
În ceea ce privește viața de noapte și divertismentul, eforturile de a economisi bani în urma inflației joacă un rol important. Gen Z tinde să consume mai puțin alcool decât generațiile anterioare și alege activități prin care să economisească bani.
În ceea ce privește criteriile Generației Z pentru a călători, datele au arătat că relaxarea și explorarea unor locuri în care nu au mai fost niciodată sunt factori principali. Viața de noapte și vremea caldă nu determină dorința generației Z de a călători, ci cu totul alte lucruri.
Booking Holdings a determinat tendințele de călătorie ale Generației Z prin chestionarea a 32.300 de persoane din 32 de țări. Datele au arătat că viața de noapte și divertismentul nu sunt factori majori care influențează planurile de călătorie ale Generației Z. Mâncarea bună, siguranța și prețurile corecte s-au clasat mai sus.
Conform unui sondaj Business Insider din 2023, 43% dintre tinerii Z credeau că vacanțele sunt un obiectiv mai important decât „avansarea educației".
Datele împărtășite de Booking Holdings, o companie de turism, au pus în lumină principalii factori pe care Generația Z îi ia în considerare atunci când alege o destinație de călătorie. Sondajul, realizat în perioada ianuarie 2024 - februarie 2024, s-a bazat pe 32.300 de persoane din 32 de țări.
Gen Z a clasat mâncarea bună și peisajele naturale drept principalii factori decisivi atunci când este aleasă o destinație de vacanță.
Potrivit Booking Holdings, primii trei factori care influențează alegerea destinației de călătorie ale Generației Z sunt mâncarea locală delicioasă, prețurile mici și peisajele naturale încântătoare.
Generația Z primește cea mai mare parte a inspirației de călătorie din social media
Aproape două treimi dintre respondenții din cadrul sondajului - sau 59% - au declarat pentru Booking Holdings că își găsesc inspirația de călătorie în social media. Este cel mai ridicat nivel dintre toate generațiile intervievate.
Nu este surprinzător faptul că Gen Z se uită spre social media pentru idei de călătorie, având în vedere cât de popular este acest tip de conținut online. Hashtag-ul „travel” are 42,6 milioane de postări pe TikTok, în timp ce Instagram a afișat 732 de milioane de postări.
Social media a devenit un instrument de călătorie în care creatorii de conținut prezintă bijuteriile locale ascunse, împărtășesc vloguri de o zi dintr-o călătorie și oferă sfaturi celor care îi urmăresc.
Deși călătoriile le permit oamenilor să se relaxeze, ele ajută, de asemenea, generația Z să se simtă mai încrezătoare. Datele au arătat că 72% dintre respondenți s-au simțit „ca cea mai bună versiune a lor" în timp ce călătoreau.