Modifica setarile cookie
Toate categoriile

iLikeIT. Târgurile unde se lansează sau eşuează cele mai revoluţionare tehnologii

Your browser doesn't support HTML5 video.

Cel mai greu pentru un antrenprenor aflat la început de drum este să-şi facă ideea sau produsul cunoscute. În cea mai recentă vizită pe care am făcut-o la un târg de tehnologie, în Las Vegas, am rămas gură-cască în timpul unor asemenea prezentări.

Şi nu că nu am mai asistat la astfel de momente, dar aici...miza e un fel de finală Champions League, de fiecare dată. Se joacă pe zeci şi zeci de milioane de dolari.

Închipuiţi-vă o sală plina-ochi, cu investitori şi jurnalişti, o scenă cu difuzoare uriaşe şi ecrane la fel. Aici vin să-şi pitch-uiasca proiectele - obişnuiţi-vă cu termenul! - toţi visătorii. Sigur, există şi implicare locală, altfel nu ar fi nimic posibil. Veţi zice că e America şi că aşa merg lucrurile...Iată că şi în Europa, se poate gândi macro. Frântă a dezvoltat un întreg program pentru start-up-uri locale. Iar La France Tech a transformat, pe alocuri, Hexagonul în ceva mai tare decât Silicon Valley.

Teoretic, lansarea unui produs de succes, a avea mereu legătura cu contextul. Acum, spre exemplu, ar fi ideal să apară următorul Facebook. Şansele să "rupă" planetă sunt mult mai mari ca în urmă un an. Date fiind cele întâmplate...Contează şi... ecosistemul în care încolţeşte ideea. Pe-afară, gândurile şi trăirile se spun cu voce tare, la evenimentele de tip ShowStoppers. Aşa arată o sală plină de investitori, jurnalişti şi fondatori. E... ca atunci când eşti ascultat la şcoală. Miza este însă uriaşă. O finanţare care poate face diferenţa între faliment şi o lansare de succes.

De cele mai multe ori, ideile par cel puţin ciudate, la prima ascultare. Avem acest ghidon smart pentru biciclişti sau această cască virtuală pentru imagini 360. Sunt, însă, tehnologii care pot salva vieţi. Sau care pot distra milioane. Entertainment. De aceea, urechile trebuie ciulite în permanenţă. Nu iei produsul final, dar ciupeşti o parte importantă din ecosistem...

Citește și
iPad 2018
iLikeIT. Tot ce trebuie să știți despre noul iPad și Huawei P20 PRO, de la George Buhnici

La târgul de tehnologie CES, din Las Vegas, start-up-urile au o hală întreagă - mii de metri pătraţi - doar pentru ele. Sunt spaţii plătite de guvernele ţărilor din care provin.

În timp ce filmăm, am fost întrerupţi pentru câteva secunde de un individ gata să ne prezinte produsul. L-am ascultat, ne-a convins, aşa că....``Lucrăm pentru compania numa TaroTech. Suntem specializaţi în stabilizatoare cu urmărire. Folosim senzori cu infraroşii pentru a urmări cu precizie. Ea poartă un sticker cu infraroşu. Nu se vede nimic pe braţ, dar pe camera se vede.``

Tehnologia este revoluţionară şi poate schimba felul în care ne filmăm prin vacante. Aşa arată pitchul oricărui startupist serios. Pur şi simplu te agaţa de pe drum, îţi face un demo, îţi cere o carte de vizită, ţi-o dă pe a lui şi trece la următorul. Te invită şi pe la stand dacă are unul. Şi nu este nicio ruşine. Important este să audă toată lumea de tine. Câteodată devine însă obositor.

Toate încearcă să inoveze şi fac asta fără presiune, pentru că nu au încă presiunea profitului. Atunci ei sunt obligaţi să inoveze ca să devină cunoscuţi. Tari precum Franţa îşi trimit aici spre exemplu. Noi am văzut aici doar Ucraina. Iar singurul produs românesc este Bitdefender. Şi romani care lucrează pentru companii mari.

La French Tech e poate cea mai activă mişcare în această zonă. Guvernul francez a înţeles că dacă vrea să ofere joburi de viitor pentru cetăţeni, trebuie să mute rapid. Încă din 2013, câteva ministere colaborează pentru a încuraja oamenii să dea contur ideilor lor. Banca Publică de Investiţii a pus, deja, pe masa aproape 1 miliard de euro, în ultimii ani. Iar la CES? Au trimis peste 200 de startupuri.

E o lecţie pe care şi noi, romanii, ar trebui să o asimilăm. Şi să o reproducem, desigur, măcar în limita posibilităţilor. Hai, că se poate!

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult