Rombul le-a dat bătăi de cap elevilor din clasa a VIII-a la simulare. „Cum să arăt eu că e romb”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Mulți au ieșit din săli dezamăgiți, iar 10, au fost prinși la copiat, deși notele nu sunt trecute obligatoriu în catalog. Profesorii spun că multe exerciții au fost mai grele decât la Evaluarea Națională, din anii trecuți. În plus, sistemul de digitalizare a lucrărilor a dat din nou erori.
Elev: „A fost foarte greu! Nu știu ce subiecte au ales ei, dar nu pe ale bune”.
Elev: „A fost destul de greu”.
Cel mai mult le-a dat de furcă rombul.
Elev: „Cum să arăt eu că e romb, dacă-mi arată că e romb? Eu îl văd romb, deci e romb”.
Elev: „Într-un romb, toate dreptele sunt egale. Asta am demonstrat”.
Și subiectele de la română au fost îndelung comentate. Cel mai controversat a fost subiectul 8, elevilor li s-a cerut un răspuns de 50-100 de cuvinte la întrebarea „Crezi că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?”
Marian Staș: „Copiii au ocazia de a gândi deschis”.
Iată câteva rezolvări.
Elev: „Există feluri de a descifra lumea pe care noi momentan nu le-am aflat”.
Elev: „Eu am scris că în text animalele miroseau și că oamenii pot gândi diferit fiecare”.
Elev: „În teorie, animalele au mai multe simțuri că oamenii. De exemplu, cârtița e oarbă, dar vede mai bine că un om normal”.
La nivel național, prezența a fost mai scăzută față de proba de limba română. Procedurile pentru digitalizarea lucrărilor au provocat unele dificultăți.
Platforma a mers perfect, cât timp elevii au venit la catedră la interval de 5-10 minute. Ulterior, spre finalul timpului de lucru, în fața scannerului s-a făcut coadă. Unii elevi au așteptat chiar și o oră și jumătate să le vină rândul. Platforma a fost blocată 20 de minute, timp în care asistenții au salvat lucrările local, în computerele școlii. Apoi, au transferat totul în server. Aceste disfuncționalități nu au afectat secretizarea tezelor.
Ministerul Educației anunță că va investi peste 70 de milioane de euro din fonduri PNRR într-un nou sistem informatic, astfel încât până în toamna anului 2027 toate examenele să se dea online, iar corectarea să fie integral digitalizată.