Protest fără precedent în şcoli. Elevii reclamă modificări bruște și nejustificate
Your browser doesn't support HTML5 video.
Organizatorii vor să atragă atenţia asupra ''schimbărilor bruşte şi a simulărilor nejustificate'', cum ar fi cea de la clasa VII-a, anunţată în urmă cu o lună. Mai mulţi elevi şi profesori şi-au anunţat sprijinul pentru protest, în timp ce ministrul Educaţiei le transmite că regulile trebuie respectate, chiar dacă se schimbă anual.
''Protestăm pentru modificări bruşte şi nejustificate din ultima perioadă.”
Astfel de discuţii au avut loc în mai multe şcoli, unde reprezentanţii Consiliului Naţional al elevilor au iniţiat un protest numit "foaia goală"
Rareș Voicu, elev: ”Aceste simulări au fost introduse în mijlocul anului şcolar, nu le vedem rostul la clasa a 7-a, metodele de evaluare nu se concentrează pe evaluare competențelor, ci spre cunoştinţe. Vor să vadă cât de bine putem reproduce noi nişte informaţii nu ce am înţeles siu învăţat cu adevarat.”
Tudor Panait: ''I-am îndemnat mai mult decât să dea foaia goală, ci să scrie ce-i deranjează la sistemul educațional. Elevii de la casa a 7-a vin în clasa a 6-a unde au mai avut o altă evaluare, nu înţelegem sensul, scopul, care nu face decât să pună presiune pe un elev care are un program deja încărcat. Nu suntem luaţi în calcul şi ne întrebăm dacă nu cumva suntem doar nişte cobai pentru experimentele lor.''
Mai mulţi directori de şcoală şi profesori au anunţat că-i susţin pe elevi.
Iar elevii care au participat la prima probă a simulării spun că metodele vechi de predare şi evauare, dar şi schimbările dese din învăţământ îi bulversează.
„Am aflat acum 2 săptămâni dar nu era sursa singură, acum o săptămână am aflat. Ar trebui gândit de la începutul anului, să avem o structură cu tot ce facem în acel an.”
„Ar trebui să fie susţinut un astfel de examen, dar în alte condiții.”
”Pur şi simplu ne-a dat să facem un rezumat, chestii de clasa a 5-a, la un basm, Făt Frumos.”
”Materia din România e una dintre cele mai încărcate din Europa, n-ar strica nişte schimbări, să se reformeze modul în care e predată. E o diferenţă între a toci şi a înțelege.''
Şi specialiştii din Educaţie atrag atenţia că astfel de subiectele de a aceste simulări sunt depăşite. Ele ar trebui să stabilească în ce măsură un copil de 13 sau 14 ani înţelege un text Oana Moraru, consultant educațional: ”Lucrul cu texul ar trebui să verifice în proporţie 80% înţelegerea ideile, comentarea ideilor, deducţiile pe marginea tetxului. La noi lucrul cu tetxul înseamnă să explice o virgulă, să identifice cuinte cu diftongi şi triftongi, să transcrie cuvânt. Fără impact inteelctual pe ce îmi propun eu ca naţie: să am tineri care scriu corect, care înţelege un text, să facă deducții, să coreleaze ideile, sistemul de testare de azi e fix ca cel de acum 3 ani.''
Ministrul Educaţiei spune că elevii pot să ceară schimbări, dar sunt obligaţi să participe la examene.
Ecaterina Andronescu: ”Școala este făcută cu reguli foarte exacte, aş vrea să spun răspicat: nu încurajez asemenea idei. Îi iubesc pe elevi, vreau să stau de vorbă cu ei, dar nu încurajez asemenea situaţii."
Aproximativ 350.000 de elevi de clasa a 7-a şi casa a 8-a susţin în aceste zile simularea pentru evaluarea naţională 2019. Toate probele sunt obligatorii: limba şi literatura română, matematica şi limba şi literatura maternă. Fiecare probă durează două ore, timp în care elevii sunt supravegheaţi de sistemul video audio, dar şi de doi asistenţi, adică două cadre didactice. Rezultatele vor fi publicate săptămâna viitoare, pe 22 martie, iar notele vor fi trecute în catalog, doar dacă părintele său elevul cere acest lucru.''
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Sursa: Pro TV
Etichete: protest , profesori , evaluare nationala , elevi
Dată publicare: 11-03-2019 18:16