Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Lege de la Ministerul Educației privind accesul copiilor la tehnologie. În ce condiții mai au voie cei mici la dispozitive

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ministerul Educației vine în premieră cu un proiect care face referire la accesul copiilor la tehnologie, atât la școală, cât și acasă.  

Potrivit documentului, cei până-n 2 ani nu ar trebui să aibă acces la telefon sau tabletă, iar pe măsură ce cresc pot petrece timp cu diferite dispozitive digitale, cu o condiție: să aibă un conținut educativ.

România este sub media europeană la nivelul de competențe digitale, atât în cazul copiilor, cât și al adulților.

Potrivit ministrului Educației, copiii mai mici de 2 ani nu ar trebui să aibă acces la tehnologie, cu excepția apelurilor video prin intermediul cărora pot să își vadă rudele aflate la distanță.

În cazul copiilor între 2 şi 5 ani, specialiștii recomandă cel mult o oră de expunere la ecrane, împreună cu părintele sau educatorul și doar pentru anumite activități.

Citește și
Bacalaureat 2023
Ligia Deca, despre examenul de bacalaureat: „Certifică nişte competenţe ale absolventului, subiectele nu sunt grele”

Ioana Popa, directorul educațional al unei grădinițe: „Aici la grădiniță nu folosesc telefon deloc, folosesc video proiectorul asistat de educator și sub îndrumarea lor și doar pentru prezentarea unor materiale educaționale. Pregătirea noastră este una care ne-a determinat să nu folosim excesiv tehnologia în activitățile desfășurate, dar e foarte important și pentru părinți să înțeleagă că timpul pe care îl petrec în fața ecranelor este nociv”.

Copiii între 5 și 7 ani ar trebui să folosească tehnologia moderat, în prezența unui adult și să fie capabili să recunoască și să folosească dispozitive precum radio, cameră foto, imprimantă, mouse sau căști.

Chiar dacă știu să folosească un telefon, nu înseamnă că au competențe digitale

De asemenea, părinții și educatorii sunt sfătuiți să utilizeze tastatura și calculatorul pentru dezvoltarea abilităţilor de scriere, dar și acele aplicaţii care le permit celor mici să fie creativi, cum ar fi de pildă Paint, în care pot să picteze.

În România, nivelul de cunoștințe despre tehnologie al copiilor este sub media europeană. La noi, competențele digitale sunt predate abia din clasa a V-a, însă elevii ar trebui să învețe din școala primară cum pot folosi un calculator, cum pot redacta un text sau trimite un e-mail. Deși copiii știu să folosească un telefon sau o tabletă, acest lucru nu înseamnă că au competențe digitale.

”- Intră în casă, telefonul... nu, dar mi-l ia mie, care mă jucam eu pe el. - Cât timp au voie? - Cât stă în casă, dacă nu se ia nimeni de el, toată noaptea”.

Ordinul de ministru ar trebui să se aplice din toamnă, adică din următorul an școlar.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult