Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Colegiul din Timișoara unde dascălii sunt ajutați de roboți și de ochelari VR. Cum au devenit lecțiile mai ușor de înțeles

Your browser doesn't support HTML5 video.

Tehnologiile moderne fac lecțiile mai ușor de înțeles și, desigur, de predat. Ochelarii cu realitate virtuală ori augmentată, imprimantele 3D și roboții sunt asistenți de nădejde pentru dascăli.

La un colegiu din Timișoara au fost dotate două laboratoare, cu bani europeni. Dascălii spun că noile tehnologii îi fac pe elevi mai curioși și mai atenți în timpul orelor.

Dascălii au fost instruiți să folosească dispozitivele cu ajutorul cărora vor invață elevii de la Colegiul Național Bănățean din Timișoara. De acestă dată, ei sunt cei care au stat în bănci și au luat notițe. De mare ajutor le va fi tabla interactivă, pe care pot scrie, desena sau pe care pot reda filme și videoclipuri.

Tot ce apare pe tablă poate fi imprimat și pe hârtie.

Iosif Oszlanszky, companie de calculatoare și software din Timișoara: „De exemplu, dacă copilul dă un test direct pe tablă, se poate imprima acel test ca să arate părinților sau dacă sunt imagini frumoase pe care profesorul vrea să le imprime să le dea copiilor, le poate imprima”.

Citește și
mancare cantina liceu bistrita
„Primeam o bucată de caș pane și doi castraveți murați”. Colegiu din Bistrița, amendat pentru probleme la cantină

Florentina Bogdan, profesoară de geografie Colegiul Național Bănățean din Timișoara: „Aș putea să introduc o simulare de cutremur. Nu pot să merg să văd un cutremur, dar pot introduce un filmuleț de scurtă durată”.

Un alt dispozitiv interactiv este un roboțel, pe nume Feibal, care le pune copiilor întrebări.

Școala are acum în dotare și o imprimantă 3D.

Cezar Tocai, reprezentant companie de IT din Oradea: „Depinde mult de dimensiunea obicetului. Poate să consume, de la câțiva metri de filament, până la câțiva zeci de metri, poate chiar sute de metri. Dimensiunea este setată de profesor, dar este limitat de volumul efectiv a imprimantei”.

Dascălii spun că noile tehnologii fac orele mult mai atractive.

Loredana Istodor, profesoară de biologie Colegiul Național Bănățean Timișoara: „Modelele abstracte se poate crea aici și copii să le vizualizeze și cu siguranță o să le înțeleagă”.

Dispozitivele sunt plătite cu bani europeni, inclusiv din Planul Național de Redresare și Reziliență. Dotarea celor două laboratoare a costat 120.000 de euro.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult