Viitorul auto stă în mașinile hibride și plug-in. Specialist auto: „Hibridele împacă ambele părți pentru mulți clienți”

Your browser doesn't support HTML5 video.

Mașinile hibride și cele plug-in fac parte din viitorul auto, spun reprezentanții organizațiilor internaționale de profil. Sunt mai eficiente, pot parcurge distanțe lungi, și consumă puțin.

De altfel, în țara noastră hibridele sunt tot mai căutate în detrimentul mașinilor electrice, arată și datele de la înmatriculări. Motivul principal este scăderea subvenției oferită de stat prin programele Rabla.

În primele nouă luni ale acestui an au fost înmatriculate peste 43.000 de mașini cu propulsie hibridă, cu 36 de procente mai mult decât anul trecut. Hibridul e variantă care împacă toate cerințele, e de părere John Bozella, președintele Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile.

John Bozella, președinte Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile: „Propulsia hibridă o să fie o mare parte din viitorul auto. Iar motivul este că hibridele împacă ambele părți pentru mulți clienți. Oferă o eficiență mai mare și o acționare electrică, dar de asemenea încrederea și confortul de a parcurge distanțe lungi și de a alimenta la benzinării”.

Nu același lucru se poate spune despre mașinile electrice.

Citește și
jens stoltenberg
NATO pregătește răspunsul la atacurile hibride ale Rusiei asupra Europei. Planul pregătit de statele membre

Primele 9 luni au marcat o scădere de peste 30% la înmatriculări, și asta pentru că valoarea subvenției oferită prin Rabla Plus a fost înjumătățită. Fără sprijin, România riscă să rămână cu un parc auto învechit. Din cele peste 8 milioane de autoturisme înmatriculate, aproape 2,7 milioane sunt mai vechi de 20 de ani și doar 200.000 sunt mai noi de 2 ani. În Statele Unite, de pildă, autoritățile au apelat tot la astfel de programe pentru a scăpa de rablele de pe străzi.

John Bozella, președinte Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile: „Am avut în trecut programe care ofereau bani pentru beneficiari, ca să dea la schimb o mașină veche. O numeam „Bani pentru rable”. Vedem în Germania sau în anumite părți din Statele Unite, unde în momentul în care subvențiile sunt anulate, vânzările scad. Și asta e o problemă”.

Avem nevoie și de infrastructura necesară pentru mașini electrice, o problemă cu care se confruntă întregul continent. Europa şi-a propus să ajungă la 75 de milioane de maşini electrice înmatriculate până în 2030.

John Bozella, președinte Organizația Internațională a Constructorilor de Automobile:

„Producătorii auto din toată lumea investesc sute de miliarde de dolari în tehnologii curate. Deci mașinile sunt acolo. Ce avem nevoie acum e mai multă infrastructură de încărcare. Următorii 5-7 ani ne vor da indicații clare dacă suntem pe drumul bun pentru obiectivul nostru din 2050 sau nu”.

Anul trecut, Parlamentul European a aprobat proiectul care va face ca din 2035 să se vândă doar mașini electrice.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult