Studiu Digital News Report: Știrile PRO TV, brand-ul numărul 1 din România în TV și online
Your browser doesn't support HTML5 video.
Însă războiul, criza economică, și pandemia de coronavirus au redus, în general, din încrederea oamenilor, în presă. În același timp, a crescut foarte mult, și consumul de știri online.
Digital News Report este cel mai mare studiu global despre consumul de media si urmărește modul în care pământenii de pe tot globul se informează.
Au fost adunate datele din 46 de țări de pe șase continente, inclusiv România - unde au fost chestionați în jur de 2.000 de oameni, care au și acces la Internet.
Potrivit raportului, edițiile Știrilor ProTV se află pe primul loc în preferința românilor atunci când caută informații, cu 21 procente mai mult față de trustul de presă clasat pe locul doi.
Studiul mai arată că PRO TV reprezintă, pentru al șaselea an consecutiv, brandul cu cele mai credibile știri din România.
Prof. Univ. Dr. Raluca Radu, autor al Digital News Report: "Este atât primul brand pentru TV, cât si primul brand pentru online. Este un efect al faptului că există jurnaliști care fac investigație de foarte bună calitate la PRO TV. Pe de altă parte, este o echipă foarte tânără, care reușește să pună informația în context, ca să explice unui public foarte divers despre ce sunt știrile. Și are și un ton dinamic, care păstrează publicul foarte aproape de știri".
Studiul Digital News Report arată că internetul reprezintă o sursă de știri tot mai accesată. Asta nu înseamnă însă că oamenii caută știrile online, ci mai degrabă că citesc informațiile care apar pe rețelele sociale.
Tânără: "Social media. Cred caăstudenții nu mai pot petrece atât de mult timp în fața televizoarelor și preferă să-și ocupe timpul cu social media, din păcate".
Tânăr: "Internet și câte mai variate - presa locală, presa internațională. Bine, folosesc și rețelele sociale, LinkedIn, Facebook, Twitter, dar tind să verific și în presa mainstream informațiile".
Interesul oamenilor pentru știri a scăzut însă în ultimii ani.
Adrian Dan, sociolog: "Oamenii au gustat știrile până când s-a produs o suprasaturație și probabil că a apărut și un fenomen de acesta de anxietate. La un moment dat, probabil, dacă nu mai ești atent la știri, fenomenele negative să fie mai departe de tine. Pe de altă parte, este și rezultatul bombardării alternative, pe celalalte canale, de unde își culeg oamenii informațiile".
În 2021, cele mai căutate au fost știrile locale, cele internaționale, dar și cele legate de stilul de viață al oamenilor.