Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Românii încep să renunțe la mersul cu mașina la job. Mulți preferă să ocolească aglomerația pe bicicletă

Your browser doesn't support HTML5 video.

Suntem la începutul sezonului cald, iar cei care iubesc mișcarea și prețuiesc natura sunt gata să pedaleze. Nu puțini folosesc bicicletele ca să meargă și la serviciu - mai ales dacă distanțele sunt scurte și vremea le permite.

Interesul este în creștere și pentru vehiculele electrice pe două roți care au tot soiul de accesorii inteligente.

Pe Mark l-am întâlnit la „Salonul Bicicletei” din București. La fel ca el, copii dar și oameni în toată firea s-au lăsat convinși să încerce acest sport care a devenit parte din viața lor.

Inspirați de obiceiul din vest, la care se adaugă carburanții scumpi și traficul infernal, tot mai mulți angajați din România nu mai merg cu mașina la serviciu.

Bărbat: În oraș - numai scuter și bicicletă.

Citește și
bucuresti
Pistele de biciclete din București, o colecție scumpă de desene pe asfalt. Cum a reușit Parisul să se transforme

Reporter: Nu mai folosiți mașina deloc?

Bărbat: Aproape deloc, doar când merg la cumpărături, unde am bagaj mai mare de luat.

Deși mai scumpe decât cele obișnuite, bicicletele electrice au adepții lor.

Aceasta este una dintre cele mai căutate biciclete electrice de la noi. Costă în jur de 2500 de euro. Este o bicicletă de munte, dar poate fi folosită și în oraș, pentru că are viteza limitată la 25 km/h. Are o autonomie de până la 140 de km și poate fi încărcată inclusiv la priza de acasă.

„Cu siguranță românul a început să cumpere din ce în ce mai diversificat. Nu se mai opresc doar la un mountain-bike, ci au început să cumpere și biciclete electrice”, a spus managerul unui magazin sportiv.

Din urmă vin și trotinetele însă au apărut și primele motociclete off-road, tot electrice. Astfel de vehicule moderne, au nevoie de accesorii pe măsură.

Chiar dacă nu avem piste, în timpul pandemiei industria a luat avant. „Vânzările de biciclete au înregistrat un boom fantastic, după care am intrat într-o criză de producție, pentru că cererea depășește ceea ce putem noi să aducem în țară”, a explicat președintele Federației Române de Ciclism.

Ministrul Dezvoltării anunță că România va ține cont de angajamentele luate prin PNNR și spune că în următorii ani vom avea peste 3.000 km de trasee cicloturistice.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult