Cum încearcă România să atragă turiștii străini, la târgul de turism din Madrid. Buget aproape dublu față de anul trecut
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
După ce au dat greș de câteva ori, cei din delegația noastră au pregătit acum diverse activități, și speră să convingă cât mai mulți străini să ne viziteze. Bugetul alocat este aproape dublu față de anul trecut.
Timp de 5 zile o serie de peisaje vor rula pe monitoarele amplasate la standul României de la târgul de turism din Madrid. Vizitatorii sunt așteptați cu produse românești și diverse activități meșteșugărești.
Florian Nedelcu, agent de turism: „Târgul de turism de la Madrid pentru noi este unul dintre cele mai importante”.
Deplasarea a costat aproximativ 116.000 de euro, dublu față de anul trecut. O agenție de turism promovează circuitele turistice între 5 și 10 zile, în orașe precum București, Brașov ori Suceava. Străinii sunt invitați să stea la conac și să guste produse tradiționale.
Lucian Rus, secretar de stat: „Ne dorim să promovăm city-break-urile, ne dorim să promovăm rutele culturale cu care ne mândrim, gastronomia românească și nu în ultimul rând cultura, civilizația și istoria”.
Potrivit Institutului Național de Statistică, anul trecut în 11 luni au ajuns în țara noastră peste 13 milioane de turiști străini, în creştere cu 16,9% faţă de perioada similară din 2022. Totuși, mulți au ales România pentru că este o destinație ieftină.
Turiști străini: „Iubesc România. Cred că noi în Spania avem o idee care nu este adevărată despre România care este o țară frumoasă. Mâncarea este delicioasă, iar oamenii sunt foarte drăguți”.
Turiste: „Noi am căutat un loc unde să fie frig și ne-am gândit că România nu este un loc tipic în care să mergi și ne-am decis să venim aici. Vrem să vizităm mai multe locuri. Mergem la Brașov, Sibiu”.
Turiste: „Am un prieten aici și de asta am venit. Suntem de două săptămâni aici și nu avem nici un plan. Până acum este minunat. Am fost la Brașov, Sinaia”.
România are un potențial uriaș pentru turism, spun specialiștii.
Ciprian Enea, consultant turism: „Orice eveniment care susține turismul românesc este de bun augur. Atunci când vorbim despre turism trebuie să luăm în calcul două componente. Pe de-o parte vorbim de componenta economică, ne dorim să încasăm cât mai bine, ne dorim să avem un PIB la care turismul să contribuie cât mai mult pentru că avem acest potențial formidabil. Pe de altă parte, în momentul în care faci turism, faci practic imaginea României”.
Anul acesta România va participa la 16 târguri naționale și internaționale.