Rețeaua de metrou din București se va extinde în următorii ani, promit autoritățile. Ce trasee noi sunt în plan
Your browser doesn't support HTML5 video.
Galerie foto
Autoritățile de la Transporturi promit că metroul va ajunge până la aeroportul din Otopeni, dar va avea și linie directă de la Gara de Nord la Gara Progresu. Contractele de finanțare au fost semnate marți, iar banii vor fi în mare parte asigurați din fonduri europene.
Împărțită în două loturi, Magistrala M 6 de metrou va avea în total 12 stații și va asigura legătura între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Contractul de finanțate pentru primele șase stații, semnat între Ministerul Transporturilor și Metrorex, este de peste 9,22 miliarde de lei, fonduri europene si de la bugetul de stat.
Noua linie începe de la stația 1 Mai și continuă până la stația Tokyo, aflată în vecinătatea Aeroportului Băneasa. Rețeaua va deservi zona Romexpo, Gara Băneasa, dar și zonele rezidențiale, comerciale și de afaceri de lângă DN1, între București și Otopeni.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: ”Este o sumă mare, dar este ceva normal pentru metrou”.
Într-o notă optimistă, Magistrala 6 ar urma să fie finalizată în anul 2027. În paralel, autoritățile promit și linie directă de la Gara de Nord la Gara Progresu, prin prelungirea Magistralei M4. Aceasta va avea 14 stații, cu o lungime de 12 kilometri și va traversa sectoarele 1, 4 și 5, precum și comuna Jilava din Ilfov.
Prelungirea Magistralei 4, coordonată de Primăria Sectorului 4Stațiile vor fi amenajate astfel încât să respecte normele de securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil pentru persoanele cu dizabilități. Vor fi montate sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.
Mariana Miclăuș, director general Metrorex: ”Magistrala 4 de metrou va porni din Gara de Nord către Gara Progresu, iar această magistrală se prelungește cu Magistrala 4 existentă de la Gara de Nord la Străulești. Cele două magistrale se interconectează la stația 1 Mai – astfel încât pasagerii pot circula de la Aeroportul Internațional Otopeni până la Gara Progresu sau spre Străulești sau spre Gara de Nord. Magistrala 4 asigură legătura cu principala poartă feroviară – Gara de Nord, dar în același timp și cu Aeroportul Internțional Otopeni – principala noastră poartă aeriană”.
Proiectul va fi coordonat de Primăria Sectorului 4 și va dura aproximativ 7 ani, dintre care doi ani doar pentru proiectarea stațiilor. Așadar, primele săpături vor avea loc abia din 2026. Valoarea proiectului se ridică la 12 miliarde de lei, mare parte fonduri europene.
Sursa: Pro TV
Etichete: bucuresti , metrou , magistrala , finantare europeana , aeroport henri coanda , promisiuni
Dată publicare: 04-06-2024 19:27