Reguli speciale pentru culesul strugurilor în Italia. „Munca noastră s-a schimbat mult”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Poartă măști de protecție, păstrează distanța socială și nu au voie să vină mai mulți cu aceeași mașină la lucru. Pandemia a adus pierderi industriei viticole din Peninsulă, dar proprietarii de podgorii speră să recupereze din ele în lunile următoare.
În această podgorie aflată la sud de Roma, pandemia a adus noi reguli pe care toți angajații - de la cei care culeg strugurii, până la cei care se ocupă de producția vinului - trebuie să le respecte.
Măștile sunt obligatorii chiar și în mijlocul podgoriei, distanța socială trebuie respectată, oamenii vin cu mâncarea de acasă, și nu mai au voie să călătorească mai mult de doi într-o mașînă, atunci când vin la lucru.
Antonia Palma, angajat: „La culesul strugurilor, munca noastră s-a schimbat mult. Chiar dacă suntem în aer liber, trebuie să păstrăm distanța socială și să purtăm măști. Afară n-ar trebui să fie necesare, doar atunci când ne adunăm aici."
Giuseppina Lattanzi, angajat: „Trebuie să păstrăm distanța și facem asta, așa cum ar trebui. Măștile... atunci când putem, le dăm jos, dar le punem înapoi atunci când suntem mai apropiați.”
Reprezentanții podgoriei spun că producția a scăzut și din cauza măsurilor pe care au fost nevoiți să le aplice. Cu toate astea, siguranța angajaților e pe primul loc.
Paolo Tiefenthaler, viticultor: „Cu siguranță a scăzut producția. Dar acum... probabil că suntem mai atenți la oameni. Dacă producția nu se concentrează pe nevoile personale ale oamenilor, de la cei care culeg via până la manageri, companiile intră în criză."
Industria italiană a vinurilor a fost printre primele care au simțit efectele negative ale carantinei totale impuse în primăvară, din cauza pandemiei de coronavirus.
Antonio Santarelli, proprietar podgorie: „A fost un moment teribil pentru toată lumea, a fost dificil pentru că vânzările s-au prăbușit. Din fericire, lucrurile revin pe drumul cel bun, afacerile au început să-și revină încet, pentru că au început să se redeschidă restaurantele și vinăriile, care sunt principalii noștri clienți.”
Potrivit cifrelor oficiale, vânzările de vinuri italiene au scăzut cu 4% în acest an. Deși nu pare mult, este prima oară în 30 de ani când vânzările scad. Și exporturile vor avea de suferit: se așteaptă o scădere cu 5% comparativ cu anul trecut. În 2019, Italia a exportat vinuri în valoare de peste 6,4 miliarde de euro.