Primăria Capitalei începe să modernizeze șinele de tramvai. Prima care intră în reparații este linia Linia Corporatiștilor
Your browser doesn't support HTML5 video.
Tot după zeci de ani au început să circule și primele troleibuze noi. Mai este, însă, mult de lucru până când transportul public din București se va alinia capitalelor moderne.
În multe zone din București, șinele de tramvai au nevoie de reparații. Pe linia 36, în cele mai multe locuri, șina de tramvai e ruptă și degradată. Din această cauză, pe aici nu pot circula tramvaiele noi, pentru că riscă să piardă garanția. Din cei aproape 150 de kilometri de linie de tramvai, 50 dintre aceștia ar trebui înlocuiți imediat. Și asta pentru că nu au mai fost făcute lucrări de zeci de ani.
Localnic: „Eu de 12 ani de zile de când circul cu tramvaiul ăsta așa e, zici că ne duce... E ceva de groază. Dacă are viteză mai mare vatmanul, se poate răsturna de pe linie. Doamne ferește!”.
Localnic: „Te zdrăngăne tramvaiul ăsta, că e șina așa cum este”.
Localnic: „Ia uitați! Ceva de nedescris. E mai bine în căruță, că acolo n-ai pretenții. Dar aici...”.
Acum vor fi deschise noi șantiere, după mai bine de 20 de ani de la ultimele reparații.
Prima care va fi modernizată este linia cinci, cunoscută drept Linia Corporatiștilor. Un kilometru de șină de tramvai costă 40 de milioane de lei. După reabilitare, linia cinci ar urma să fie prelungită până la centrul comercial din Băneasa. Așa speră administrația orașului să-i convingă pe șoferi să își lase mașina în parcarea de la mall și să își continue drumul cu tramvaiul.
Cătălin Aflat, Direcția Generala de Investiții a Primăriei Capitalei: „Provocarea maximă pe care o avem pe toate liniile de reabilitare a liniilor de tramvai o reprezintă partea de suprapunere cu rețelele de utilități. 11 loturi atribuite, dintre care acesta care a avut proiectarea realizată de către STB. Avem celelalte 10 loturi în perioadă de proiectare”.
Primele troleibuze cumpărate după aproape 20 de ani au ieșit și ele pe traseu, alături de autobuzele electrice ajunse anul trecut. Aproximativ 1.500 de vehicule ale Societății de Transport circulă zilnic pe străzile Capitalei. Înnoirea parcului auto se vede și în creșterea numărului de călătorii. Anul trecut, de exemplu, s-au vândut cu aproape 13% mai multe bilete decât în 2022, iar creșterea este asemănătoare și în cazul abonamentelor.