Jocurile care ne fac mai fericiți. Experții avertizează că dau dependență. Ce a pățit un tânăr
Your browser doesn't support HTML5 video.
În urma studiului, oamenii de știință au descoperit că jocurile pe calculator pot fi benefice, chiar și pentru cei care petrec un timp îndelungat în fața monitorului.
Cu toate acestea, specialiștii avertizează că această formă de relaxare poate provoca dependență.
În ultimele luni, jocurile video au crescut în popularitate. Poate și pentru că mulți preferă să evadeze într-o realitate alternativă, speriați de provocările din viaţa reală. Din cauza pandemiei, o tânără nu mai poate profesa în domeniul turismului. Și-a găsit însă un refugiu pe o insulă imaginară.
Catherine Tang, gamer: "Pentru mine e ca o terapie, în sensul că muzica mă calmează, iar personajele din joc sunt foarte prietenoase și mă relaxează. Cu toată această pandemie, ai nevoie de ceva care nu este stresant, în comparație cu lumea reală."
Universitatea din Oxford a făcut recent un studiu, care s-a concentrat pe două jocuri video populare: "Animal Crossing" al celor de la Nintendo și "Plants versus Zombies", produs de Electronic Arts. Implicați au fost aproape 3.300 de jucători, iar concluzia a fost că jocul video e strâns legat de starea de bine.
Cu toate acestea, cercetătorii britanici țin să precizeze că nu încurajează jocul în continuu pe calculator. În cazul unui tânăr, care a cerut să nu-i fie dezvăluită identitatea, pasiunea s-a transformat în dependență. Speră totuși ca experiența lui să fie o învățătură pentru alții.
Tânăr: "Petreceam 24 de ore din 48 doar să mă joc, dormind foarte puțin. Tot weekendul, de vineri seara până duminică, mă jucam în continuu, la fel și în fiecare noapte în cursul săptămânii. "
Este foarte important ca părinții să-și monitorizeze copiii pentru a vedea exact ce efecte au jocurile video asupra lor.
Simone Vibert, reprezentant agenție guvernamentală: "Prin ce experiențe au mai trecut, câți bani cheltuiesc? Pe ce fel de platforme online își petrec timpul? Dacă nu găsim răspunsuri, atunci nu putem înțelege experiențele utilizatorilor, în special ale copiilor."
Studiul recent vine după ani de dezbateri privind impactul jocurilor video asupra sănătății mintale a tinerilor.