Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Investiţie de 22 de milioane de euro pentru realizarea unui terminal intermodal la Galați

Your browser doesn't support HTML5 video.

Investiție importantă în portul Galați, care se pregătește să devină primul terminal intermodal de pe tot parcursul Dunării.

Asta înseamnă că marfa va putea fi preluată atât pe cale rutieră, cât și pe calea ferată. Și vor putea fi folosite, în premieră, containere de marfă.

Portul Galați a devenit șantier și se văd și primele rezultate ale investiției: a fost deschisă legătura rutieră cu Vama, cu Republica Moldova și cu municipiul Galați. Lucrările au presupus turnarea unei porțiuni de drum, un pasaj și relocarea liniei de cale ferată.

Drumul proaspăt inaugurat a costat 22 de milioane de euro și este folosit în special de camioanele cu marfă din Ucraina și Republica Moldova. Muncitorii lucrează în prezent la turnarea unui cheu vertical. Zona se modernizează.

Marcela Costea, director APDM Galați: „Modernizarea infrastructurii rutiere din zona portului Galați, platformei multimodale Galați, înlăturarea blocajelor rutiere și relocarea unui segment de cale ferată, în vederea fluidizării traficului feroviar”.

Citește și
nava cargo
O navă cargo a intrat în coliziune cu o macara din portul turc Eyyap la Marea Neagră | Video

Portul reprezintă, pentru traficul de mărfuri dinspre est, intrarea în Uniunea Europeană. Chiar și fără investiții majore, activitatea portuară a crescut în 2023 cu 14%. Dan Tivilichi, dir. adj. APDM Galați: „Era necesar, imperios necesar, să avem acest terminal intermodal, fiind cam singurul terminal intermodal de pe toată Dunărea. Toată această investiție va fi conectată și cu linie cu ecartament larg care să permită transportul fără a mai face transvazarea vagoanelor”.

Linia ferată cu ecartament rusesc este necesară pentru a putea primi trenuri cu marfă din Ucraina, unde este folosit un sistem cu distanța mai mare între șine decât în Europa. Întreaga modernizare a portului Galați va costa 120 de milioane de euro - bani europeni și o cofinanțare de la bugetul de stat. Dacă lucrurile merg conform proiectului, primele containere ar trebui să intre în tranzit la jumătatea anului 2025.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult