Ce s-a întâmplat în România după ce a fost închisă Valea Oltului. „Capcana” în care au căzut șoferii
Your browser doesn't support HTML5 video.
De marți va fi și mai rău, pentru că TIR-urile vor putea intra pe Valea Prahovei, în zilele de marți, miercuri și joi și în timpul zilei.
Mii de mașini au fost prinse ca într-o capcană în traficul de pe Drumul Național 1, pe ambele sensuri - după ce s-a închis Valea Oltului.
Bărbat: „Nu mai putem, să știți. E o bătaie de joc la adresa noastră. Deci asta cu Valea Oltului a pus capac. Ultimul kilometru l-am făcut în 40 de minute.”
Bărbat: „Apare că e roșu tot drumul. Noaptea am venit pe Valea Oltului, a fost deschis și acum ne-a băgat pe partea asta, aparent a băgat pe toată lumea.”
Aglomerația a apărut după ce Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că - de marți până joi - ridică restricțiile de tonaj, pe Valea Prahovei până pe 9 august. Unii șoferi de camion au furat startul și au intrat pe DN1, între Predeal și Comarnic, chiar de azi.
Femeie: „De când am plecat de acasă, am întâlnit cred că vreo 5 TIR-uri și le-am depășit bineînțeles că ei merg cu 50 la oră”.
Șoferii parcurg 38 de km, adică distanța dintre Predeal și Comarnic, în aproximativ o oră și 40 de minute.
Între timp, 7 echipe de muncitori retează arborii de pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești. Lemne și bolovani cad de pe versanții abrupți pe șoseaua ce șerpuiește pe Valea Oltului.
Premierul Ciolacu a promis că va analiza posibilitatea că o parte a lucrărilor de defrișare să fie realizată noaptea, însă reprezentanții CNAIR spun că acest lucru este imposibil, potrivit protocoalelor silvice.
Ca să atenueze situația, CFR Călători a anunțat că dublează capacitatea celor 7 trenuri care străbat zona închisă circulației rutiere. În plus, pune în circulație patru garnituri suplimentare, dintre care două parcurg întreaga distanță dintre Sibiu și Râmnicu Vâlcea.