Femeie astmatică din Ploiești, blocată în lift. Depanatorul a venit cu autobuzul. „Duhnea a băutură”
A fost nevoie să sune la 112 ca să-l grăbească, susține femeia.
Femeia care suferă de astm a trecut prin clipe de groază, marți seară, după ce a rămas blocată în lift, într-un bloc de pe Bulevardul Republicii. Mai mult, potrivit acesteia, reprezentanții firmei care răspunde de lifturi au avut o atitudine nepotrivită și au intervenit doar după ce i-a amenințat că sună la 112. Depanatorul a venit după câteva zeci de minute, cu autobuzul, relatează publicația locală „Ziarul Incomod”. Femeia rămăsese în lift lift cu câinele și ar fi putut să sufere o criză de astm fatală, pentru că nu avea spray-ul special pentru această afecțiune la ea.
Înainte să sune la 112, a avut trei convorbiri telefonice cu dispecerul firmei, iar reacția acestuia a revoltat-o, susține ea.
„Am apăsat pe buton și a căzut liftul, în două etape. Întâi brusc, apoi, după un timp, a mai alunecat. L-am sunat pe responsabilul de lift și îmi spunea ca mi se pare mie. Că nu crede că am căzut cu liftul. Eram foarte speriată, i-am explicat că toate butoanele s-au blocat. Mi-a răspuns că nu este nimeni la firmă, că angajații sunt acasă. Apoi mi-a spus: Păi și cum intrăm noi în scară (în bloc – n.r.)? Păi ei mă întreabă pe mine, care am căzut cu liftul și am rămas blocată, cum intră ei în scară?
Am mai așteptat, am mai sunat o dată, mi-a vorbit destul de urât. Mi-a spus din nou că mie se pare mie că a căzut liftul.
L-a sunat din nou și mi-a spus că se pregătește să vină. M-am speriat foarte tare, am făcut criză de astm și nu avem nici spray-ul la mine.
În intervalul ăsta, liftul a mai alunecat un pic, se simțea cum se duce în jos. Am sunat iarăși și tot așa mi-a spus, că mie se pare mie, că n-are cum.
I-am spus atunci că își bate joc de mine și că voi suna la 112.
Mi-a zis să nu sun, dar până la urmă am sunat. Mi-au făcut legătura la situații de urgențe, omul acela m-a simțit că nu mai pot să respir și m-a întrebat dacă am vreo afecțiune.
I-am spus că sunt astmatică și imediat m-a întrebat dacă doresc un echipaj de salvare. I-am spus că nu este nevoie, că am făcut cursuri medicale și pot controla situația, dacă ies într-un sfert de oră din lift.
Cel de la serviciul de urgențe a insistat să trimită o ambulanță, fiindu-i teamă că voi face o criză de astm.
După vreo 10 minute, a venit cel de la lift și ne-a târât efectiv. Câinele l-a tras de labe, pe mine de mâini. Și mă certa de ce am sunat la 112, că nu a căzut liftul, că mi s-a părut mie.
Și că e un contact imperfect.
Când am ieșit, am sunat din nou la 112 și le-am spus că am ieșit, să anuleze intervenția.
Mi-a mulțumit că am sunat iarăși, că i-am anunțat de evoluția situației, însă inițial a insistat din nou să vină ambulanța.
Cel care a venit la lift o dădea înainte cu contactul imperfect, dar n-a reușit să pornească liftul și m-au tras pur și simplu. Nu mai spun că duhnea a băutură”, a povestit femeia.
Un responsabil al firmei de întreținere lifturi a precizat, pentru sursa citată, că nu a avut o atitudine necorespunzătoare și că timpul de intervenție este de 30 de minute, iar angajatul trimis s-a încadrat, chiar dacă a ajuns cu autobuzul.