Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cotele apelor Dunării sunt în scădere pe tot sectorul românesc. Fenomenul care a dus la această problemă gravă

Your browser doesn't support HTML5 video.

Ploaia de acum nu rezolvă problemele grave de pe Dunăre. Din cauza secetei prelungite, un convoi a eșuat, luni, la Salcia, în județul Mehedinți.

Iar un cargou aflat sub pavilion Barbados a părăsit, marți dimineață, șenalul navigabil la Cotul Pisicii, în apropiere de Galați. Transportatorii spun că au deja pierderi mari, pentru că nu își pot încărca navele nici la jumătate din capacitate.

Cotele și debitul Dunării sunt foarte scăzute încă de la intrarea în țară, pentru că nici în vestul Europei nu au căzut precipitații importante. În aceste condiții, asigurarea adâncimilor minime pentru navigarea în siguranță este extrem de dificilă.

De miercuri, Administrația Fluvială a Dunării de jos va relua lucrările de curățare și adâncire a albiei fluviului: „Vom interveni cu draga proprie, în zona Bechet, într-o primă fază. Urmând apoi să ne îndreptăm spre punctele critice Salcia, respectiv Calnovăț, la 617”.

Cotele apelor Dunării sunt în scădere pe tot sectorul românesc. Nu se anunță precipitații. Problema este că au apărut și incidente. Sunt convoaie care au eșuat în ultima perioadă, iar Administrația Fluvială a Dunării de Jos a emis un avertisment către navigatori, să respecte cu strictețe semnalizarea de pe fluviu.

Citește și
centrala nucleara paks
Un echipament vital pentru reactorul nuclear pe care rușii îl construiesc în Ungaria se află acum în România. Are 750 de tone

Adrian Maizel, șef Birou Hidrografic, AFDJ Galați: „În punctul critic Salcia. Navele noastre au acționat, s-au dus, au reușit să scoată nava din poziție și acum refac măsurătorile, pentru refacerea adâncimilor. De asemenea, nerespectarea traiecoriei șenalului a făcut ca azi dimineață, în Cotul Pisicii, o altă navă să eșueze la limita verde”.

În acest timp, armatorii înregistrează pierderi importante. Pentru a traversa punctele critice, comandanții sunt nevoiți să desprindă barjele una câte una, din convoaie.

Cătălin Țigănuș, director companie transport fluvial: „Discutăm de sub 50% din capacitatea de încărcare a barjelor mari. Bineînțeles că problemele sunt și plecând de la faptul că administrațiile portuare taxează la tona-capacitate și nu la tona de marfă. Asta înseamnă taxe mai mari plătite de către armatori și navuri încasate mai mici”.

Previziunile arată că nici pe sectorul administrat de Bulgaria, în cel mult o săptămână, adâncimea minimă de doi metri și jumătate nu va mai putea fi asigurată.

Ambele nave care s-au împotmolit pe uscat au fost recuperate cu pagube minime și și-au reluat cursele. În cadrul avizului către navigatori, Administrația Fluvială a mai avertizat că, în cazul eșuării navelor, comandanții sunt obligați să anunțe căpitănia zonală și AFDJ, astfel încât semnalizarea pe Dunăre să fie modificată.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult