Cotele apelor Dunării sunt în scădere pe tot sectorul românesc. Fenomenul care a dus la această problemă gravă

×
Codul embed a fost copiat

Ploaia de acum nu rezolvă problemele grave de pe Dunăre. Din cauza secetei prelungite, un convoi a eșuat, luni, la Salcia, în județul Mehedinți.

Iar un cargou aflat sub pavilion Barbados a părăsit, marți dimineață, șenalul navigabil la Cotul Pisicii, în apropiere de Galați. Transportatorii spun că au deja pierderi mari, pentru că nu își pot încărca navele nici la jumătate din capacitate.

Cotele și debitul Dunării sunt foarte scăzute încă de la intrarea în țară, pentru că nici în vestul Europei nu au căzut precipitații importante. În aceste condiții, asigurarea adâncimilor minime pentru navigarea în siguranță este extrem de dificilă.

De miercuri, Administrația Fluvială a Dunării de jos va relua lucrările de curățare și adâncire a albiei fluviului: „Vom interveni cu draga proprie, în zona Bechet, într-o primă fază. Urmând apoi să ne îndreptăm spre punctele critice Salcia, respectiv Calnovăț, la 617”.

Cotele apelor Dunării sunt în scădere pe tot sectorul românesc. Nu se anunță precipitații. Problema este că au apărut și incidente. Sunt convoaie care au eșuat în ultima perioadă, iar Administrația Fluvială a Dunării de Jos a emis un avertisment către navigatori, să respecte cu strictețe semnalizarea de pe fluviu.

Citește și
centrala nucleara paks
Un echipament vital pentru reactorul nuclear pe care rușii îl construiesc în Ungaria se află acum în România. Are 750 de tone

Adrian Maizel, șef Birou Hidrografic, AFDJ Galați: „În punctul critic Salcia. Navele noastre au acționat, s-au dus, au reușit să scoată nava din poziție și acum refac măsurătorile, pentru refacerea adâncimilor. De asemenea, nerespectarea traiecoriei șenalului a făcut ca azi dimineață, în Cotul Pisicii, o altă navă să eșueze la limita verde”.

În acest timp, armatorii înregistrează pierderi importante. Pentru a traversa punctele critice, comandanții sunt nevoiți să desprindă barjele una câte una, din convoaie.

Cătălin Țigănuș, director companie transport fluvial: „Discutăm de sub 50% din capacitatea de încărcare a barjelor mari. Bineînțeles că problemele sunt și plecând de la faptul că administrațiile portuare taxează la tona-capacitate și nu la tona de marfă. Asta înseamnă taxe mai mari plătite de către armatori și navuri încasate mai mici”.

Previziunile arată că nici pe sectorul administrat de Bulgaria, în cel mult o săptămână, adâncimea minimă de doi metri și jumătate nu va mai putea fi asigurată.

Ambele nave care s-au împotmolit pe uscat au fost recuperate cu pagube minime și și-au reluat cursele. În cadrul avizului către navigatori, Administrația Fluvială a mai avertizat că, în cazul eșuării navelor, comandanții sunt obligați să anunțe căpitănia zonală și AFDJ, astfel încât semnalizarea pe Dunăre să fie modificată.

Articol recomandat de sport.ro
Dezvăluire după aproape 30 de ani: Hagi a refuzat transferul la un colos din cauza soției: "Aveam un acord total, dar ea a zis că nu vine"
Dezvăluire după aproape 30 de ani: Hagi a refuzat transferul la un colos din cauza soției: "Aveam un acord total, dar ea a zis că nu vine"
Citește și...
”Litoralul Olteniei” a prins viață. Turiștii români și bulgari vin pentru o bălăceală în apa rece
”Litoralul Olteniei” a prins viață. Turiștii români și bulgari vin pentru o bălăceală în apa rece

Plajele de la Dunăre prind viață vara din iunie și până la sfârșitul lunii septembrie. Turiști români și bulgari vin pentru o bălăceală în apa rece și câteva ore de stat la soare.

Un echipament vital pentru reactorul nuclear pe care rușii îl construiesc în Ungaria se află acum în România. Are 750 de tone
Un echipament vital pentru reactorul nuclear pe care rușii îl construiesc în Ungaria se află acum în România. Are 750 de tone

Un echipament uriaș, de 750 de tone, pe care rușii urmează să-l instaleze la noul reactor nuclear pe care îl construiesc în Ungaria, la Paks, se află acum în România și este dus cu o navă, pe Dunăre, până la destinație.

Accident grav cu un autocar în care se aflau zeci de ucraineni. Autovehiculul a luat foc pe un pod în Brăila
Accident grav cu un autocar în care se aflau zeci de ucraineni. Autovehiculul a luat foc pe un pod în Brăila

Un autocar cu 35 de cetăţeni ucraineni a luat foc, luni, pe podul peste Dunăre de la Brăila, şoferul şi pasagerii reuşind să se autoevacueze la timp.

Recomandări
Cât de vulnerabilă este Europa în fața unei invazii rusești, fără sprijinul „cavaleriei” SUA. Unde s-ar prăbuși frontul
Cât de vulnerabilă este Europa în fața unei invazii rusești, fără sprijinul „cavaleriei” SUA. Unde s-ar prăbuși frontul

Jurnaliștii de la POLITICO prezintă un scenariu sumbru despre vulnerabilitatea Europei în fața unei invazii fără sprijinul Armatei Statelor Unite.

Ultimul mesaj al papei Francisc. Apelul Suveranului Pontif publicat după moartea sa
Ultimul mesaj al papei Francisc. Apelul Suveranului Pontif publicat după moartea sa

Vaticanul a făcut public ultimul mesaj al papei Francis. În textul scris înainte de moartea sa din cea de a doua zi de Paște, Suvernul Pontif a făcut apel la pace și la încetarea ostilităților dintre israelieni și palestinieni.

Furtuni puternice au lovit România. Grindina cât oul de prepeliță a acoperit gospodăriile oamenilor
Furtuni puternice au lovit România. Grindina cât oul de prepeliță a acoperit gospodăriile oamenilor

Chiar dacă ne bucurăm de soare, vremea a schimbat, marți, foaia pentru puțin timp. A plouat cu găleata în multe zone din țară și a căzut inclusiv grindină de mari dimensiuni, care a distrus culturi.