Cotele apelor Dunării sunt în scădere pe tot sectorul românesc. Fenomenul care a dus la această problemă gravă

×
Codul embed a fost copiat

Ploaia de acum nu rezolvă problemele grave de pe Dunăre. Din cauza secetei prelungite, un convoi a eșuat, luni, la Salcia, în județul Mehedinți.

Iar un cargou aflat sub pavilion Barbados a părăsit, marți dimineață, șenalul navigabil la Cotul Pisicii, în apropiere de Galați. Transportatorii spun că au deja pierderi mari, pentru că nu își pot încărca navele nici la jumătate din capacitate.

Cotele și debitul Dunării sunt foarte scăzute încă de la intrarea în țară, pentru că nici în vestul Europei nu au căzut precipitații importante. În aceste condiții, asigurarea adâncimilor minime pentru navigarea în siguranță este extrem de dificilă.

De miercuri, Administrația Fluvială a Dunării de jos va relua lucrările de curățare și adâncire a albiei fluviului: „Vom interveni cu draga proprie, în zona Bechet, într-o primă fază. Urmând apoi să ne îndreptăm spre punctele critice Salcia, respectiv Calnovăț, la 617”.

Cotele apelor Dunării sunt în scădere pe tot sectorul românesc. Nu se anunță precipitații. Problema este că au apărut și incidente. Sunt convoaie care au eșuat în ultima perioadă, iar Administrația Fluvială a Dunării de Jos a emis un avertisment către navigatori, să respecte cu strictețe semnalizarea de pe fluviu.

Citește și
centrala nucleara paks
Un echipament vital pentru reactorul nuclear pe care rușii îl construiesc în Ungaria se află acum în România. Are 750 de tone
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Adrian Maizel, șef Birou Hidrografic, AFDJ Galați: „În punctul critic Salcia. Navele noastre au acționat, s-au dus, au reușit să scoată nava din poziție și acum refac măsurătorile, pentru refacerea adâncimilor. De asemenea, nerespectarea traiecoriei șenalului a făcut ca azi dimineață, în Cotul Pisicii, o altă navă să eșueze la limita verde”.

În acest timp, armatorii înregistrează pierderi importante. Pentru a traversa punctele critice, comandanții sunt nevoiți să desprindă barjele una câte una, din convoaie.

Cătălin Țigănuș, director companie transport fluvial: „Discutăm de sub 50% din capacitatea de încărcare a barjelor mari. Bineînțeles că problemele sunt și plecând de la faptul că administrațiile portuare taxează la tona-capacitate și nu la tona de marfă. Asta înseamnă taxe mai mari plătite de către armatori și navuri încasate mai mici”.

Previziunile arată că nici pe sectorul administrat de Bulgaria, în cel mult o săptămână, adâncimea minimă de doi metri și jumătate nu va mai putea fi asigurată.

Ambele nave care s-au împotmolit pe uscat au fost recuperate cu pagube minime și și-au reluat cursele. În cadrul avizului către navigatori, Administrația Fluvială a mai avertizat că, în cazul eșuării navelor, comandanții sunt obligați să anunțe căpitănia zonală și AFDJ, astfel încât semnalizarea pe Dunăre să fie modificată.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
”Litoralul Olteniei” a prins viață. Turiștii români și bulgari vin pentru o bălăceală în apa rece
”Litoralul Olteniei” a prins viață. Turiștii români și bulgari vin pentru o bălăceală în apa rece

Plajele de la Dunăre prind viață vara din iunie și până la sfârșitul lunii septembrie. Turiști români și bulgari vin pentru o bălăceală în apa rece și câteva ore de stat la soare.

Un echipament vital pentru reactorul nuclear pe care rușii îl construiesc în Ungaria se află acum în România. Are 750 de tone
Un echipament vital pentru reactorul nuclear pe care rușii îl construiesc în Ungaria se află acum în România. Are 750 de tone

Un echipament uriaș, de 750 de tone, pe care rușii urmează să-l instaleze la noul reactor nuclear pe care îl construiesc în Ungaria, la Paks, se află acum în România și este dus cu o navă, pe Dunăre, până la destinație.

Accident grav cu un autocar în care se aflau zeci de ucraineni. Autovehiculul a luat foc pe un pod în Brăila
Accident grav cu un autocar în care se aflau zeci de ucraineni. Autovehiculul a luat foc pe un pod în Brăila

Un autocar cu 35 de cetăţeni ucraineni a luat foc, luni, pe podul peste Dunăre de la Brăila, şoferul şi pasagerii reuşind să se autoevacueze la timp.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.