Au început reducerile de iarnă, cu prețuri scăzute și cu 80%. De ce este aproape imposibil să vezi dacă reducerile sunt reale
Your browser doesn't support HTML5 video.
Totuși, inspectorii pentru Protecția Consumatorilor le recomandă clienților să fie atenți la calitatea produselor înainte să le cumpere.
Într-un mall din Capitală, nu este magazin care să nu aibă lipite, în vitrine sau pe manechine, afișe stridente care anunță reduceri.
”Client: Sunt destul de mari. Reporter: Câte articole ați luat, cum v-ați orientat? Client: Două, unul pentru mine și unul pentru copilaș, de 50%, cam așa”.
Client: ”Urmăresc de mult perechea de încălțăminte și acum am profitat. Dacă avem răbdare să așteptăm reducerile. La 50% este chiar convingător”.
”Client: Și la 75%. Deci sunt mulțumită de perioada de reduceri. Reporter: E perioada în care vă cumpărați mai multe produse decât de obicei? Client: Da. De ce să nu profităm de o reducere. De ce să dau bani mai mulți pentru un produs pe care pot să îl iau la reducere? Diferența o pun dintr-un buzunar într-altul sau îmi iau încă un produs”.
Vânzările au crescut și cu 30%”Client: De câte ori avem excursii în afară, de acolo luăm. Că sunt reduceri cu adevărat. 70, 80%. Reporter: Și în ele aveți încredere. Client: Păi, sunt produse de calitate, le avem și acum după 10 ani. Reporter: Și ce ați luat de aici? Client: S-au scămoșat după prima spălare”.
În perioada reducerilor de iarnă, vânzările magazinelor cresc chiar și cu 30% într-o singură zi față de o zi obișnuită. Și, deși campania abia a început, unii comercianți au deja încasări mai mari.
Robert Berza, CEO-ul unui magazin online: ”Vedem rezultate chiar și de peste 20% față de anul trecut ca și vânzare. Ceea ce, evident, fiind peste un vârf de pandemie, și anul trecut au fost rezultate bune. Este foarte clar că în această perioadă sunt mulți clienți care ezită să se ducă în mall-uri sau în zonele aglomerate sau pur și simplu nu au certificatele de vaccinare”.
Raluca Radu, managerul unui magazin online: ”În magazinele fizice, într-adevăr, focusul e pe noua colecție, dar, în cazul nostru, în cazul online-ului, este vorba mai ales despre colecțiile de toamnă-iarnă. Categoriile la discount sunt exact acestea: de geci, paltoane, pulovere”.
Perioada reducerilor vine însă și cu capcane, atrag atenția inspectorii pentru Protecția Consumatorilor.
Un produs cumpărat online poate returnat fără niciun motiv, cel din magazin doar dacă e defectPotrivit legii, un produs poate fi considerat redus dacă prețul lui este cel mai mic din ultimele 30 de zile. Din păcate însă, cumpărătorii nu pot vedea istoricul prețului unui anumit articol înainte să îl cumpere, ci doar inspectorii pot verifica acest aspect.
Așa că, dacă vreți să fiți siguri de reducerea afișată în magazin, singura soluție este să urmăriți din timp produsul pe care vi-l doriți.
Sorin Mierlea, președintele InfoCons: ”Dacă luăm un produs online, în momentul în care vrem să îl returnăm nu trebuie să ne întrebe nimeni nici de ce, nici cum. Poate nu ne mai place culoare, nu ne-a venit, neimportant ce, putem să îl returnăm în 14 zile și ei sunt obligați să ne returneze banii în maxim 15 zile. Dacă îl cumpărăm din magazin, nu avem acest tip de drept, doar dacă podusul are un defect de fabricație, abia atunci trebuie să ne recuperăm banii”.
În majoritatea magazinelor, reducerile vor continua până la sfârșitul lunii februarie.