Afaceri "la modă" în această perioadă. Cum s-au reprofilat zeci de firme din România
Your browser doesn't support HTML5 video.
Conform ministerului Muncii, numărul celor intraţi în şomaj tehnic a scăzut în ultimele zile cu 150 de mii de persoane.
Cu 80 de magazine de jucării, în toată ţara, administratorii unei reţele au decis să trimită sute de angajaţi în şomaj tehnic. Şi-au dat seama însă că afacerea trebuie să supravieţuiască.
Au mutat vânzările în mediul online iar pe lângă jucării au deschis şi un supermarket cu produse alimentare şi de curăţenie. Cererea a explodat şi au chemat, înapoi, la lucru, o parte dintre angajaţi.
Patru tineri au investit 30 de mii de euro într-un serviciu de curierat, prietenos cu mediul, unde livrările se fac în special cu biciclete şi trotinete, în tot Bucureştiul. IT-ist de meserie, unul dintre parteneri a venit cu ideea să le propună celor interesaţi să le mute, gratuit, afacerile în mediul online. Iar ei să se ocupe de livrările directe.
Industriile creative au fost nevoite să se adapteze şi să îşi regândească resursele. De la platforma online pentru designeri români, odată cu instituirea stării de urgenţă, s-a ajuns proiect online pentru supravieţuirea afacerilor. În fiecare zi, în jur de 60 de antreprenori români, mici şi mijlocii, petrec o oră în fiecare zi, pentru a discuta strategii şi a găsi soluţii.
Alţii antreprenori s-au reorientat - de la produse cosmetice, la dezinfectanţi pentru mâini.
Zeci de cursuri s-au mutat online, iar firmele de evenimente cauta noi moduri pentru a se reinventa. Organizatorii unor întâlniri de socializare fac petreceri, pe internet, iar participanţii primesc kituri cu ingredientele de cocktail.
Toate aceste proiecte salvează slujbe. Numărul celor intraţi în şomaj tehnic a început să scadă de câteva zile. Dacă la începutul săptămânii erau aproape un milion acum sunt cu aproximativ 150.000 mai puţine.