A doua șansă pentru mașinile retro. „Bijuteriile” pe patru roți devin electrice. „O formă de reciclare și refolosire”
Your browser doesn't support HTML5 video.
Ideea este de a salva automobilele vechi și poluante, spun cei care recurg la această schimbare.
Dar asta nu îi încântă pe mulți, care consideră că aceste bijuterii pe patru roți ar trebui păstrate în varianta originală.
La prima vedere, un Gordon-Keeble din anii '60 pare o mașină sport clasică, tipică epocii sale. Dar sub capotă ascunde un motor complet electric.
Modelul a fost expus la un salon auto, în Birmingham și le-a atras atenția vizitatorilor.
Stephen Kirby, Clubul de Vehicule Clasice din West Berkshire: „Nu sunt un mare iubitor al mașinilor electrice, să fiu sincer, dar acest model a primit o viață nouă, pentru că i s-a montat un motor electric. Nu cred că ar mai fi fost folosit dacă nu s-ar fi întâmplat asta."
Unul dintre principalele motive pentru care oamenii își transformă vehiculele retro în mașini electrice este fiabilitatea, iar cei care conduc în orașe sunt scutiți de la plata taxelor pentru poluare.
De exemplu, un Austin Healey electric este condus în centrul Londrei. Este complet silențios și fără emisii, pentru că în locul motorului pe benzină are un motor electric Nissan, de 130 de cai putere. Poate ajunge la o viteză de 100 de km pe oră în mai puțin de 7 secunde.
Un Austin Healey electric costă între 125.000 și 150.000 de lire sterline, în funcție de starea mașinii înainte de restaurare.
Danny Hopkins, editor al revistei „Practical Classics”: „Îi iei un pic din „sufletul” unei mașini când îi schimbi motorul cu unul electric, dar cred că, de fapt, oamenii doresc să se bucure, în special în orașe, de mașinile lor clasice și să le mențină nepoluante, cu o mentenanță nu tocmai costisitoare, așa că, da, un motor electric poate fi util."
Majoritatea mașinilor clasice pot fi transformate în mașini electrice, precum și Porsche 911, unul dintre cele mai cunoscute automobile sport germane realizate vreodată, sau un Jaguar E-Type, care și-a înlocuit motorul pe benzină de 4,2 litri cu unul electric.
Dar nu toată lumea este pregătită să facă această schimbare eco.
Mike Bindon, expozant: „Schimbarea uneia dintre aceste mașini într-una electrică ar fi un mare păcat. Trebuie să fim conștienți de faptul că aceste mașini au o utilizare foarte limitată, așa că emisiile pe care le produc într-un anumit interval de timp cred că sunt mici."
James Colm, mecanic auto: „Personal, eu unul nu aș face asta, pentru că frumusețea de a deține o mașină precum un Ford Granada sau orice altă mașină clasică, din punctul meu de vedere, este capacitatea de a lucra la un motor cu ardere internă. Toate au caracteristicile lor, propriile sunete.”
Un motor vechi pe benzină, construit înainte ca în unele țări autoritățile să impună restricții stricte privind emisiile de carbon, s-ar putea să nu pară o opțiune ecologică. Dar nu este chiar așa.
Danny Hopkins, editor al revistei „Practical Classics”: „Pentru mine, mașinile clasice sunt un hobby ecologic. Noi nu cumpărăm lucruri noi, noi reparăm lucruri vechi. Este o formă de reciclare și refolosire în cea mai bună formă a lor."
Aproape jumătate dintre mașinile din Marea Britanie trebuie să fie electrice până în 2030, pentru a îndeplini obiectivele climatice ale Regatului Unit.
Sursa: Pro TV
Etichete: Marea Britanie , masini retro , masina electrica
Dată publicare: 08-04-2024 07:49